Poze masini,informatii despre masini si tehnologie,majoritatea sunt articole originale "Aynstein Blog"
Scoala de Hoti
Pentru introducere va arat doua videoclipuri cu cele mai simple metode de a deschide o yala.
Prima se numeste "lock-bumping",si este o metoda care deschide 90% din zaruri in mai putin de 10 secunde.
A doua varianta este mai complicata,si necesita concentrare si pricepere,si este o metoda pe care sigur ati vazut-o in filme.
Mai jos vedeti un video despre cum se fabrica o scula pentru deschiderea incuietorilor:
In curand>>>>>>>>
Imbunatatiri Diesel si Biodiesel
Smog in metropola
Insa in ultimii 30-40 de ani s-au facut imbunatatiri semnificative in privinta performantelor si poluarii motoarelor.Sistemele de injectie directa sunt controlate de computere avansate,care monitorizeaza arderea combustibilului,crescand eficienta si reducand poluarea.
Motorina mai bine rafinata (ULSD -ultra low sulfur diesel),care contine mai putin sulf,va reduce emisiile nocive,iar imbunatatirea in continuare a motoarelor pentru a functiona cu acesti combustibili devine un proces simplu.
Alte technologii cum ar fi filtrul de particule si catalizatorul ard funinginele si pot reduce amisiile toxice cu pana la 90%.
De asemenea standardele europene devin tot mai inalte,ceea ce va porta producatorii sa produca masini mai putin poluante--pana in 2009 EU spera sa reduca emisiile de particule pana la 5 mg/km,de la 25mg/km cat era acum cativa ani.
Siur ai auzit de Biodiesel.Este identic cu Motorina? Biodieselul este
o alternativa sau o completare al dieselului,care poate functiona motorul fara nici o modificare sau doar cu putina modificare.
Nu este extras din petrol--biodieselul provine din grasimi vegetale sau animale,care au fost modificate.Biodiesel poate fi folosit individual sau combinat cu motorina.
Pentru mult mai multe detalii cititi si:
Combustibil Diesel
Daca ai comparat vreodata motorina cu benzina stii ca exista diferenta intre cele doua.In primul rand mirosul este diferit.Motorina este mai grea si mai uleioasa.De asemenea se evapora mai greu ca si benzina--punctul ei de fierbere este chiar mai mare decat a apei.
O monstra Diesel
Motorina se evapora mai greu fiind ca este mai grea.Contine mai multi atomi de carbon in lanturi mai mari,decat benzina (in mod normal benzina este C9H20,in timp ce motorina este C14H30).
Este navoie de mai putina rafinare pentru a obtine motorina,de aceea mai demult era mai ieftina decat benzina.Dar din 2004 au crescut preturiile,o data cu cresterea cererii pe piata,un factor important fiind si industrializarea si constructiile din China.
Motorina are o densitate de energie mai mare decat benzina.In medie,un galon (3.8 l) de motorina contine aproximativ 155x106 Jouli,in timp ce un galon de benzina contine 132x106 Jouli.
Acest lucru,combinat cu eficienta mare a motoarelor diesel,explica de ce masiniile diesel consuma mult mai putin.
Motorina este folosita la o mare varietate de vehicule si operatiuni.Acesta propulseaza si masiniile de pe autostrada,dar alimenteaza si motorul barciilor,autobuzelor,trenuriilor,utilajelor grele,utilajelor agricole,generatoare,si lista poate continua.
Ganditi-va cat de importanta este motorina economiei--fara eficienta ei inalta,ar avea de suferit toate domeniile,dar mai ales constructiile si industria.Aproximativ 94% din transportul de marfuri--fie pe apa sau uscat--se efectueaza bazandu-se pe diesel.
In privinta mediului si al poluarii Dieselul are pro-uri si contra.Pro-urile:dieselul emite foarte putin monoxid de carbon,hidrocarboni, si bioxid de carbon,care produc incalzirea globala.
Contra--cantitati mari de azot si alte particule nocive sunt eliberate prin arderea diesel,ceea ce cauzeaza ploi de acid,smog,si dauneaza sanatatii.
Pe urmatoarea pagina vom vedea niste imbunatatiri recente in acest domeniu.
Continuare>>>
Injectorul Diesel
Injectorul unui motor diesel este una din cele mai complexe piese al motorului si a fost subiectul multor experimente.
Injectorul trebuie sa reziste temperaturii si presiunii inalte din cilindru,dar in acelasi timp sa furnizeze combustibilul intr-o cantitate si atomizare potrivita.
Distribuirea uniforma a combustibilului in camera de combustie poate fi de asemenea o problema,asa ca unele motoare folosesc valve speciale de inductie,camere de pre-combustie,sau alte dispozitive pentru a distribui aerul in cilindru.
Motoarele diesel contin de obiciei o bujie incandescenta.Cand motorul este rece,procesul de compresie s-ar putea sa nu poata ridica temperatura aerului indeajuns pentru a aprinde motorina.Aceasta bujie este de fapt un fir electric care se incalzeste cand trece curent prin el,care incalzeste camera de combustie cand motorul este rece,pentru a putea avea loc combustia.
Insa in motorul modern totul este controlat de calculator,care colaboreaza cu o multime de senzori,care masoara tot,de la turatia motorului,temperatura motorului,temperatura uleiului,si chiar pozitia pistoanelor.
Bujiile sunt mai rar folosite in motorul modern,mai ales in cele mari.
Calculatorul sesizeaza temperatura ambienta,si intarzie injectia de motorina cu fractiuni de secunda in cazul in care este mai frig afara.Astfel aerul din cilindru este comprimat mai mult,rezultand o temperatura mai mare in cilindru.
Motoarele mai mici care nu au asemenea controale avansate de computer mai folosesc bujia incandescenta pentru a rezolva problema pornirii "la rece".
Cititi mai departe despre combustibilul diesel.
Continuare>>>
Cum Functioneaza Motoarele Diesel
Aceasta energie mecanica misca pistonul in sus si jos in cilindru.Pistoanele sunt conectate la arborele cotit,si miscarea sus-jos al pistoanelor,numita si miscare lineara,creeaza miscarea rotativa necesara pentru a roti rotiile masinii.
Ambele tipuri de motoare convertesc combustibilul in energie printr-o serie de explozii sau combustii.
Diferenta majora dintre aceste motoare este modul in care se produce combustia.
In motorul pe benzina combustibilul este amestecat cu aer,comprimat de piston,si este aprins de o scanteie generata de bujie.
In motorul diesel in schimb mai intai aerul este comprimat,iar dupa aceea este injectat combustibilul.Din cauza ca aerul se incalzeste cand este comprimat,combustibilul se aprinde.
Motorul diesel foloseste ciclul de patru timpi ,ca si motorul pe benzina.
Cei patru timpi sunt:
- Admisia:Valva de admisie se deschide,lasand aerul sa intre in cilindru si miscand pistonul in jos
- Compresia:Pistonul se misca in sus,comprimand aerul
- Combustia:Cum pistonul ajunge in partea de sus,combustibilul este introdus exact in momentul oportun si aprins,fortand pistonul in jos
- Evacuarea:Pistonul se misca in sus,fortand gazele care au rezultat din combustie sa iasa prin supapa de avacuare
Tineti minte ca motorul diesel nu aprinde motorina prin scanteie,acesta este aprins de aerul fierbinte rezultat din compresie.De asemenea,combustibilul este injectat direct in camera de combustie(injectie directa).
In continuare voi scrie despre procesul de injectie diesel.
Continuare>>>
Toate Articolele Despre Motoare
- Convertorul de cuplu
- Ce este cuplul
- Cum functioneaza motoarele
- Motor cu ardere interna
- Motorul cu apa
- Clasificarea motoarelor cu ardere interna
- Caracteristici motor
- Carburator
- Pompa de injectie
- Instalatia de alimentare al unui autovehicul
- Motor diesel
- Injectia controlata mecanic si electronic
- Motoare Diesel timpurii
- Motoare Diesel moderne
- Chiulasa
- Blocul Cilindrilor
- Carter
- Segment
- Piston
- Partile Pistonului
- Cilindru Motor
- Bolt Piston
- Volant
- Biela
- Mecanism de Distributie
- Instalatia de Ungere
- Instalatia de racire
- Clasificarea Instalatiilor de Racire
- Cal Putere:Cum se Masoara?
- Ce inseamna 2.4 L in contextul motorului?
- Cai Putere in Masini de Performanta
- Cal Putere
- Axul cu Came hsw
- Axul cu Came:Principii
- Axul cu Came-Tipuri
- Ar putea masina merge cu aer comprimat?
- Combustia Interna
- Piesele Principale din Motor
- Probleme la Motor
- Sistemul de Valve si de Aprindere
- Sistemul de Racire,Admisia,si Sistemul de Pornire
- Sistemul de Ungere Motor
- Motor Combustie Interna : Animatie
- Motor Ardere Interna : Animatie 2
- Pompa de ulei : Animatie
- Alimentarea cu Combustibil
- Pompa de Benzina
- Injectorul
- Senzorii Computerului Masinii
Senzorii Computerului Masinii
Va descriu doar cateva:
- Senzor pentru aerul admis--ii spune computerului cat aer intra in motor
- Senzor oxigen--Monitorizeaza cantitatea de oxigen din esapament pentru ca computerul sa poata decide cat de bogat sau sarac este amestecul aer-combustibil,pentru a putea face ajustari potrivite
- Senzor temperatura motor (Atentie:nu termostat)--Permite computerului sa afle cand motorul a atins temperatura optima de functionare
- Senzorul de tensiune(Voltaj)--Monitorizeaza voltajul din sistem pentru a putea mari turatia motorului in cazul in care voltajul din circuit scade(in cazul in care exista ceva consumator mare de curent)
- Senzor turatie motor--Monitorizeaza turatia motorului,ceea ce este unul din factorii folositi pentru a calcula combustibilul admis de injectoare.
Motoare
Transmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu
Injectorul
Cand injectorul primeste comanda,un electromagnet deschide valva,permitand combustibilului presurizat sa iasa din injector.Duza injectorului este astfel conceput incat sa atomizeze (imprastie) combustibilul.
Cantitatea de combustibil ce intra in motor este determinata de durata de deschidere a valvei injectorului.Aceasta durata este controlata de computerul masinii.
Pentru a furniza cantitatea exacta de combustibil,computerul este inzestrat cu mai multi senzori.
Sa aruncam o privire asupra lor. Continuare>>>
Pompa de Benzina
Primele pompe încludeau în construcţie filtrul de combustibil .În prezent datorită utilizării unor filtre mai eficiente şi a celor filtrare fină a combustibilului nu mai este necesară dotarea pompei cu filtru. Pompele cu membrană cu acţionare mecanică sunt înzestrate cu mecanism pentru acţionarea lor manuală. Se compune din trei corpuri şi un un capac,fiind aspiro respingătoare .
- 1.corpul inferior :care fixează pompa pe bloc motor şi cuprinde pârghia de acţionare,şi părghia de manuală.
- 2.corpul mijlociu :cuprinde două supapae de trecere şi ştuţul de refulare către carburatoare.Între două corpuri de pompe este fixată memebrana a pompei .
- 3.un şurub central ansamblează capacul şi corpul superior .Între corpul superior şi cel mijlociu se află o garnitură de etanşare ,iar între capac şi corpul superior o garnitură de etanşare şi sită filtrantă pentru filtrarea fină a combustibilului.pe corpul superior se află ştuţul de intrare a benzinei în pompă.
Pompa electrică
Pompele de benzină electrice sunt destinate pentru amplasarea automobile care au motoare cu cilindre mică şi foarte mică.
Principiul de funcţionare ,cu excepţia acţionării membranei , se deosebeşte foarte puţin de pompa cu membrană cu acţionare mecanică.Cursa de aspiraţie a benzinei are loc la deplasarea membranei în jos şi se realizeaza cu ajutorul unei disc de oţel ,atras de un electromagnet alimentat ,în această fază cu curent electric.
Cursa de refulare a benzinei în camera de nivel constant are loc la deplasarea membranei în sus sub acţiunea uni arc,după ce în prelabil electromagnetul nu mai este alimentat electric
Alimentare cu curent şi întreruperea alimentării electrice a electreomagnetului se realizează prin intermediul unui contact acţionat de către o tijă.
Pentru mai multe detalii vedeti si:
MotoareTransmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu
Alimentarea cu Combustibil
Sistemul de alimentare cu combustibil al masinii extrage combustibilul din rezervorul masinii,il amesteca cu aer,si astfel il introduce in cilindrii motorului.Acest procedeu se face de obiciei in trei feluri : prin carburatie,injectie normala,si injectie directa.
- Prin carburatie,un dispozitiv numit carburator adauga o anumita cantitate de benzina aerului care intra in motor
- Prin injectie,cantitatea potrivita de combustibil este injectata separat in fiecare cilindru,fie deasupra valvei de admisie(injectie normala),fie direct in camera de combustie(injectie directa)
Pentru mult mai multe informatii cititi:
- Pompa de benzina
- Injectie directa cu pompa-injector
- Injectie directa cu rampa comuna
- Injectie directa cu pompa-distribuitor
- Injectia directa
- Injectia controlata mecanic si electronic
- Primele sisteme de injectie Diesel
Motor Combustie Interna : Animatie
|
Animatie motor cu patru cilindrii |
Animatia unui motor Diesel,observati in dreapta motorului este afisata presiunea si temperatura din interiorul cilindrului.Combustia are loc cand ambele valori sunt la limita maxima.
Pentru mai multe detalii Cititi articolele:
- Cum functioneaza motoarele
- Motor cu ardere interna
- Clasificarea motoarelor cu ardere interna
- Cum functioneaza motorul diesel
- Cum functioneaza motorul diesel 2
Sistemul de Ungere Motor
In cele mai multe masini uleiul este extras din baia de ulei cu ajutorul pompei de ulei.Apoi uleiul trece prin filtrul de ulei,apoi este imprastiat cu mare presiune pe peretii cilindriilor si pe cuzineti.In final uleiul curge inapoi in baia de ulei,iar ciclul se repeta.
Sistemul de Racire,Admisia,si Sistemul de Pornire
Sistemul de racire la cele mai multe motoare se compune din radiator si pompa de apa.Apa circula printre pasaje in jurul cilindriilor iar apoi trece prin radiator pentru a se raci.In cateva masini (vw beetle,trabant)si in cateva motociclete sau masini de tuns iarba,motorul este racit cu aer.[Iti poti da seama care motor este cu racire pe aer dupa aripioarele mici de pe motor(radiatoare) menite sa disipe caldura acestuia].Motoarele racite cu aer sunt mai usoare,dar functioneaza la o temperatura mai mare,astfel avand o viata mai scurta,si performante mai scazute.
Admisia Aerului
De ce este importanta admisia aerului?Multe masini au alimentarea cu aer in modul cel mai simplu,aerul este aspirat de pistoane printr-un filtru de aer direct in cilindrii.Dar masiniile de inalta performanta folosesc turbo sau un compresor,ceea ce inseamna ca aerul este mai intai comprimat si dupa aceea introdus in cilindrii(deci se poate alimenta motorul cu o cantitate mai mare de amestec Aer-Carburant),pentru a-i mari performantele.Turbo este o mica turbina,o parte fiind actionata de gazele de esapament,iar cealalta parte care comprima aerul este pe circuitul de admisie,comprimand aerul care merge spre motor.Compresorul in schimb nu mai este antrenat de catre gazele de esapament ci este atasat de motor,cuplajul fiind unul direct.
Sitemul de Pornire
Piesa principala din sistemul de pornire este electromotorul,sau motorul de pornire,si bendixul atasat de acesta.
Ce se intampla cand intorci cheia din contact si pornesti motorul?In acest moment electromotul invarte motorul de cateva ori pentru ca procesul de combustie sa poata incepe.este nevoie de un electromotor puternic pentru a invarti un motor rece.
Electromotorul trebuie sa "invinga" mai multe lucruri:
- Toata frictiunea interioara cauzata de segmentii pistonului
- Presiunea compresiei fiecarui cilindru din ciclul compresiei
- Energia necesara deschiderii valvelor de admisie si evacuare
- Toate "lucruriile" atasate direct de motor,cum ar fi pompa dee apa,pompa de ulei,alternatorul,etc.
Pentru a genera o asemenea forta de rotire,electromotorul are nevoie de sute de amperi.Releul electromotorului este o simpla bobina,acesta cupland electromotorul de baterie in momentul in care primeste comanda de la cheia de contact(este nevoie de asa ceva pentru ca contactul cheii nu poate face fata unui amperaj atat de mare cat consuma electromotorul).
Sistemul de Valve si de Aprindere
Mai departe vom vedea cum porneste,se raceste,si cum respira motorul.
Probleme la Motor
Acum stii cum functioneaza motorul,deci poti intelege problemele care pot aparea la motor.
sunt trei lucruri de baza care pot da gres:amestec nepotrivit de carburant-aer,lipsa de compresie,lipsa de scantei.In afara de astea mii de probleme minore pot aparea din cauza carora sa nu functioneze motorul,dar astea trei sunt cele mai mari.
privind un motor simplu sa vedem cum afecteaza aceste probleme motorul:
Amestec aer carburant prost-poate aparea din mai multe cauze:
- Nu mai ai combustibil,deci motorul nu are ce sa arda.
- E infundat sistemul de admisie al aerului.Ai combustibil,dar nu ai suficient aer pentru a-l arde
- Sistemul de alimentare combustibil furnizeaza prea mult sau prea putin combustibil,deci amestecul combustibil-aer nu este corect
- Prezenta impuritatiilor in combustibil,de exemplu apa
Lipsa Compresiei-daca amestecul aer-carburant nu poate fi comprimat destul,procesul de combustie nu va functiona cum ar trebui.Lipsa compresiei poate sa apara din urmatoarele cauze:
- Segmentii pistonului sunt uzati(permitand amestecului carburant-aer sa iasa in afara camerei de combustie in momentul combustiei)
- Valvele de admisie sau evacuare nu etanseaza perfect,permitand amestecului aer-carburant sa iasa din camera de combustie in momentul combustiei
- Este o gaura in cilindru(de obiciei in garnitura dintre capul cilindrului si cilindru)
Lipsa scanteielor-scanteia poate sa nu se produca din mai multe motive:
- Daca bujia sau cablul electric care duce spre ea este uzat(a),scanteia nu se va produce sau va fi prea slaba
- Daca cablul electric este taiat sau lipseste,ori sistemul care trimite scanteia la bujie nu functioneaza bine,scanteia nu se va produce.
- Daca scanteia se produce fie prea repede fie prea tarziu,combustibilul nu se va aprinde in momentul oportun,ceea ce poate cauza multe probleme.
Mai sunt multe alte chestii ce pot functiona gresit.De exemplu:
- Dcaca bateria e moarta,nu poti invarti motorul pentru a-l porni
- Daca cuzinetii care permit arborelui cotit sa se invarta sunt uzati,acesta nu se va invarti
- Daca valvele nu se deschid/inchid la momentul oportun,sau chiar deloc,aerul nu poate patrunde in camera de combustie,si gazele nu pot fi evacuate,deci motorul nu poate functiona
- Daca cineva iti infinge un cartof,de exemplu,in esapament,gazele nu pot fi evacuate,si motorul se va opri
- Daca se termina uleiul din baia de ulei,pistoanele nu au ungere buna,si motorul se va bloca
Inapoi<< Continuare>>>
Piesele Principale din Motor
Motor in Linie
Motor in V
Motor boxer
Fiecare configuratie are avantaje si dezavantaje,in privinta functionarii, a costului de productie,si a formei.Aceste avantaje si dezavantaje le fac potrivite pentru anumite vehicule.
Sa aruncam o privire asupra componentelor principale mai detaliat.
Bujia
Bujia furnizeaza scanteia care aprinde amestecul aer-carburant pentru a putea avea loc combustia.Scanteia trebuie sa se produca exact in momentul potrivit pentru a functiona totul corect.
Valvele
Valvele de admisie si de evacuare se deschid in momentul optim pentru a lasa aer-cumbustibil in motor,si pentru a evacua gazele arse.De mentionat ca toate valvele sunt inchise in timpul admisiei si evacuarii,astfel incat camera de combustie (cilindru) este complet izolata.
Piston
Pistonul este o piesa metalica cilindrica,care se misca sus-jos in interiorul cilindrului.
Segmenti motor
Segmentii motorului asigura o etansare intre cilindru si piston.Segmentii au doua roluri principale:
- Impiedica patrunderea amestecului aer-carburant din cilindru in baia de ulei
- impiedica patrunderea lubrifiantului din baia de ulei in camera de combustie unde acesta ar arde
Majoritatea masiniilor care consuma uiei il consuma pentru ca motorul il arde,cauza fiind vechimea motorului si al segmentiilor care nu mai etanseaza corect.
Biela
Biela este piesa de legatura dintre piston si arborele cotit
Arborele cotit
Arborele cotit ,numit si arbore motor ,are rolul de a transforma,impreuna cu biela,miscarea de translatie a grupului piston in miscare de rotatie.Arborele cotit transmite aceasta miscare de rotatie(respectiv cuplul motor)prin intermediul organelor de transmisie,la rotile motoare ale automobilului.De asemenea ,pune in miscare diferite mecanisme si agregate ale motorului(mecanismul de distributie,pompa de apa,ventilatorul etc.).
Baia de ulei
In baia de ulei se afla uleiul (lubrifiantul) atat de necesar ungerii pistoanelor motorului,dar nu numai.
In continuare vom vedea ce probleme de functionare pot aparea la motor.
Combustia Interna
Aproape toate masiniile din prezent folosesc ciclul de 4-timpi pentru a transforma combustibilul in energie motrica.Termenul de 4-timpi mai este cunoscut sub denumirea de ciclul Otto,in onoarea lui Nikolaus Otto,care l-a inventat in 1867.
Cele patru cicluri sunt animate mai sus si acestea sunt:
- 1.Admisia
- 2.Compresia
- 3.Combustia
- 4.Evacuarea
In animatia de mai sus cartoful din tunul cu cartofi este inlocuit de pistonul motorului.Pistonul este conectat de arborele cotit,acesta avand efectul de a "reseta tunul".
Iata ce se intampla in motor in timpul cicluriilor:
- Miscarea pistonului incepe din partea de sus a cilindrului ,valvele de admisie se deschid,pistonul se misca in jos pentru a permite cilindrului sa se umple cu combustibil si aer.Acesta este admisia.
- Apoi pistonul se misca inspre partea de sus,comprimand amestecul de aer si combustibil.Compresia face ca explozia sa fie mult mai puternica.
- Cand pistonul ajunge din nou in partea de sus,bujia emite o scanteie,aprinzand benzina.Aceasta explodeaza,actionand pistonul in jos.Aceasta este combustia.
- De indata ce pistonul ajunge in partea de jos terminand ciclul de combustie,valvele de evacuare se deschid,permitand gazelor arse sa iasa din cilindru,inspre esapament.Aceasta este evacuarea.
Acum,motorul este pregatit pentru urmatorul ciclu.De retinut ca miscarea care rezulta din miscarea pistonului motorului este rotativa,iar cea al tunului cu cartofi este liniara.In motor miscarea liniara al pistonului este transformata in miscare rotativa de arborele cotit.Miscarea rotativa este utila in acest caz deoarece de asemenea vrem ca rotiile masinii sa se roteasca.
In continuare sa vedem toate piesele care lucreaza impreuna pentru a face motorul sa mearga,incepand cu cilindrul.
Cum Functioneaza Motoarele
S-ar putea sa vrei sa stii ce se intampla sub capota doar din simpla curiozitate.Sau poate cumperi o masina si vrei sa stii ce inseamna "3.0 litrii V-6",sau "doua axuri cu came",sau "Tdi",si lista poate continua.Ce inseamna toate astea?
In acest articol voi scrie despre principiile fundamentale ale functionarii motorului,si voi intra in detalii despre cum sunt potrivite toate piesele,si cum functioneaza acestea, despre ce poti face pentru a avea performante mai mari ale motorului,si despre cum poti economisi combustibil.
Scopul motorului unei masini este de a transforma combustibilul in energie de miscare,pentru a putea propulsa masina.Deocamdata cel mai simplu mod de a face acest lucru este arderea combustibilului in motor.De acea motorul masinii este numit "motor cu combustie interna"--arderea are loc in interiorul motorului.
Doua lucruri de retinut:
- Exista diferite tipuri de motoare cu ardere interna.Motoarele Diesel sunt o forma si motoarele "Turbina cu Gaz" sunt o alta forma.Vezi de asemenea articole despre motoare HEMI,motoare wankel(sau rotative),si motoarele in doi timpi.Fiecare isi are avantajele si dezavantajele sale.
- Exista si motoare cu combustie externa.Cel mai bun exemplu sunt motoarele cu aburi din locomotivele si vapoarele vechi.Combustibilul (carbunele,lemnul,ulei,etc.) arde in afara motorului pentru a produce aburi,iar aburii creeaza forta motrica in interiorul motorului.Combustia interna este mult mai eficienta decat cea externa,plus motorul cu combustie interna e mult mai mic decat un motor cu combustie externa echivalent la putere.De aceea nu vedem masini in zilele noastre echipate cu motoare cu aburi.
Sa vedem in continuare procesul de ardere interna mai detaliat,cum functioneaza,cu animatii,si poze.
Modele de Masini
___________________________________
Masini Concept
citeste>>
Masini Exotice
citeste>>
Masini Hibride
citeste>>
Masini de Lux
citeste>>
Masini Moderne
citeste>>
Muscle Cars
citeste>>
Masini de Curse
citeste>>
Masini Sport
citeste>>
Masini Neobisnuite
citeste>>
Cum Functioneaza...
Automobilul este unul din cele mai fascinante dispozitive pe care le poate avea cineva.De asemenea ele sunt tot mai raspandite,deja majoritatea oameniilor isi permite sa isi cumpere masina,unii chiar mai multe.
Automobilul contine duzine de technologii--totul,incepand de la motor si pana la roti,este propriul sau univers al proiectarii si ingineriei.Mai jos sunt cele mai interesante articole despre masini si functionarea lor,daca sunteti pasionati,sau chiar daca nu merita sa aruncati o privire.
Motoare
Transmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu
Poti Fi Lovit de Fulger in Casa?
Foarte multe persoane sunt lovite de fulger anual,10% din acestia decedand.Fulgerul este o forta foarte periculoasa,care,da, poate chiar sa ajunga la tine in casa,prin intermediul firelor de telefon sau alte cabluri electrice.
Daca fulgerul loveste linia telefonica din exterior,energia va ajunge la fiecare telefon din linie--si foarte probabil la tine,daca tii telefonul in mana.Asadar daca esti in casa in timpul unei furtuni,stai departe de telefon.Daca vrei sa suni pe cineva foloseste mobilul--astfel nu esti in nici un contact cu vreun fir care ar putea transmite fulgerul la tine.
De asemenea stai deoparte de conductelede apa si gaz,care chiar daca au "impamantare" reprezinta un potential risc.
Inainte de furtuna ar mai fi indicat sa opresti si aparatele electronice cum ar fi televizorul,calculatorul,sau aerul conditionat.
Romania va depasi Italia pe plan economic
Cu o săptămână înainte de alegerile legislative din Italia, Fondul Monetar Internaţional (FMI) a redus previziunile privind creşterea economiei italiene la doar 0,3 la sută pentru anii 2008 şi 2009. O astfel de previziune economică transformă Italia într-una din ţările cu cea mai lentă dezvoltare economică din Europa şi din statele G8.
În zona euro, Italia se confruntă cu un risc sporit de a intra în recesiune economică în următoarele 12 luni. La mijlocul anilor '90, PIB pe cap de locuitor al Italiei era cu 20 la sută mai mare decât media înregistrată în prezent în rândul celor 27 de state comunitare, clasându-se pe locul doi după Germania. În prezent, PIB-ul italian a scăzut pentru prima dată sub media euroepană.
În 2006, Spania a depăşit Italia în privinţa PIB-ului iar în 2009 ar putea fi depăşită de Grecia. Fracesco Grillo, profesor la London School of Economics, susţine că, dacă actualul ritm al creşterii economice rămâne neschimbat, PIB-ul României îl va depăşi pe cel al Italiei în 2020.
Serviciile în sunt subdezvoltate în Italia, ţară care a căzut, de asemenea, de pe prima poziţie în clasamentul celor mai populare destinaţii turistice din lume, pe cea de-a cincea.
Sunt foarte curios ce va fi,dar tare as vrea sa vad italienii venind sa le dam de lucru.Atunci i-am discrimina si noi:du-te acasa tiganule de italian,in tara ta jegoasa!(nu am vrut sa jignesc nici o etnietate)
Auto
.......................................................Citeste mai mult >>
Cum Functioneaza...
_________________________________________________
.......................................................Citeste mai mult >>
Modele
_________________________________________________
Telecinemateca
Cu siguranta multi dintre voi da.
E interesant acest generic,te face sa te simti "cumva".
HOLOCAUST - Un Articol Socant
Va avertizez ca nu este recomandat sa vizionati acest video seara tarziu,sau daca sunteti "slabi de inger".
Oricum folositi si castiile sau boxele pentru un efect maxim!
Si lasati video sa mearga de la inceput pana la capat.
Nazistii au ucis circa 6 milioane de evrei din cei 9 milioane care au trait in germania si pe teritoriile ocupate de nemti.De asemenea au ucis aproximativ 5 milioane de Tigani si Slavi,care ca si evreii erau nedoriti.hitler a vrut sa "extirpeze" orice influenta a evreiilor asupra natiei germane;problema atingerii acestui tel era numita "Questiunea Evreieasca"
La o conferinta din orasul Wannsee din 1942,liderii Nazisti au gasit solutia pentru "Questiunea Evreieasca"-exterminarea Evreiilor.Nazistii au inceput sa construieasca lagare de concentrare speciale,numite lagare de exterminare,echipate cu camere de gazare si crematorii,care erau capabile sa omoare mii de evrei in fiecare zi.
Nazistii au deportat evreii in ghetto-uri din europa de est,de unde erau trimisi in lagarele de concentrare.Cei mai multi erau ucisi imediat,in timp ce altii erau pusi sa munceasca ca niste sclavi pana la moarte.
Cativa evrei au rezistat.Cativa au evadat.Dar pentru cei mai multi evrei,singura scapare ar fi fost infrangerea sistemului nazist,care nu a avut loc pana in primavara anului 1945.
Alte Beneficii Ale Animalelor Asupra Sanatatii Omului
De exemplu un copil care nu a vorbit 6 ani a inceput sa vorbeasca dupa ce un caine de "terapie" a vizitat scoala unde umbla copilul.[CBS News (in engleza,foarte interesant)]
Sunt organizatii precum Delta Society,care antreneaza caini pentru a ajuta oameni cu dezabilitati sa efectueze diferite sarcini.
Efectele psihologice ale animalelor pot afecta viata unei persoane in sensul pozitiv.Acest lucru pare a fi adevarat mai ales la copii care au avut parte de deces in familie.Anumite studii au relevat faptul ca copii care au un caine trec mai usor peste asemenea situatii serioase[Howie (in engleza).
Cercetatorii cred ca acest lucru are de-a face cu faptul ca animalele ofera iubire,si faptul ca procedura de a avea grija de animal este un lucru pozitiv pentru copil.
Insa copii nu sunt singurii care beneficieaza de aceste lucruri din partea lor in momente grele,Apropiatii unor bolnavi de cancer au sustinut ca animalele de casa i-au ajutat sa treaca mai usor peste probleme.
Multe programe de reabilitare din SUA permit prizonieriilor sa antreneze caini care sa ajute persoane cu handicap.Acest lucru nu ajuta doar organizatiile de a avea mai multi caini antrenati,dar ii ajuta si pe prizonieri la reabilitare,acestia facand un lucru pozitiv[sursa:Price(in engleza)]. |
Beneficiile de sanatate ale cainiilor merg mai departe de factorii psihologici.Cainii pot fii utili in "campul" medicinei pentru a detecta si chiar pentru a prezice probleme medicale.Intr-un studiu,caini antrenati au fost capabili sa identifice pacienti care aveau cancer la vezica urinara,mdoar mirosandu-le urina.[sursa: Willis].Desi nu aveau precizie de 100 %,acestia au identificat persoanele in cele mai multe cazuri.
Ceea ce este si mai uimitor,unii caini pot prezice cand proprietarul lor urmeaza sa aiba o criza epileptica.Antrenorii pot antrena cainii sa ajute persoana in diferite feluri,in timpul unei crize.Unii caini chiar isi dezvolta abilitati misterioase de a avertiza proprieterul inainte sa sufere o asemenea criza [sursa:CBS News].grupul care antreneza acesti caini,Canine Assistants,sustine ca cei mai multi caini isi dezvolta aceste calitati in aproximativ un an din momentul in care sunt cu stapanii lor.
Cercetatorii inca nu au gasit explicatii referitor la abilitatea cainiilor de a face astfel de lucruri incredibile.
Mai vezi si Te ajuta animalele de companie sa traiesti mai mult?
Te Ajuta Animalele de Companie sa Traiesti Mai Mult?
Posedand un animal de companie poti avea multe beneficii de sanatate
.
Potrivit unui studiu,care a urmarit mai mult de 4000 de proprietari de pisici timp de 10 ani,a avea o pisica poate reduce dramatic sansa de a muri de boli de inima [sursa: Mundell (in engleza)].Adica cei care au avut o pisici,aveau 30% mai putine sanse de a avea atac de cord.
Desi acel studiu nu a relevat acelasi lucru despre caini ,ei sustin ca studii similare insa facute in privinta cainiilor ar avea rezultate identice.
Studiul demonstreaza inca o data adevarul despre faptul ca animalele au beneficii importante asupra sanatatii oameniilor.Inca un exemplu:Medicii au gasit motive sa creada ca avand un caine,ajuta la scaderea presiunii arteriale si al colesterolului.Alte cercetari arata ca animalele de companie ne ajuta sa fim mai bine dispusi,si mai ales ne ajuta sa facem mai bine fata stresului,care poate sursa multori boli si problemelor medicale.
Si sa nu uitam beneficiul lor fata de cei in varsta.De exeplu un studiu a supravegheat activitatea cerebrala a celor in varsta in timp ce s-au plimbat sau au interactionat cu animalele lor.Ceea ce a reiesit din studiu:aceasta activitate cu animalul lor a stimulat sistemul nervos parasimpatic,ceea ce e bine pentru ca sistemul nervos parasimpatic ajuta la relaxarea organismului si incetinirea ritmului cardiac.
Deci in orice caz,animalele de companie cu siguranta au efect benefic asupra stapaniilor.
Casa Inteligenta
Cu o locuinta inteligenta,ai putea elimina aceste intrebari,cu o simpla navigare pe net.Cand esti acasa,casa are grija sa-ti redea muzica ta favorita ori de cate ori intrii,sau sa stinga automat lumina cuand te uiti la un film.E magie?Nu ,e casa automatizata.Casele inteligente conecteaza toate dispozitivele electronice una cu alta pentru a putea comunica intre ele,si cu tine.
................................
.................................Telecomanda Casei Inteligente
Cele mai multe aplicatii sunt in legatura cu iluminatul,securitatea,divertisment,si reglarea temperaturii.
1901 Mercedes 35 HP
Mercedes Simplex 1902.Motor 4 in linie, 6 L, 35 CP,
fara pereche la aceea vreme.Cutie cu 4 trepte.
Technologia care a permis "carutelor fara cal" sa intre in era moderna a fost folosirea petrolului,in motoare usoare,eficiente--si chiar asta au realizat Benz si Daimler--separat unul de altul.
Chiar daca locuiau la o distanta de 110 km ei nu se cunosteau,si marea companie cu numele celor doi s-a infiintat doar in anul 1924.Daimler nici macar nu a mai trait sa vada numele de "Mercedes" pe masina lui.Primul Mercedes,grozavul 35 HP 1901, a fost conceput de distribuitorul lui Daimler din Nice(oras),formidabilul Emil-Jellinek:vice-consulul Austro-Ungariei din oras,vanzator,si cateodata pilot de curse al masiniilor Daimler,descendent al Imperiului Hapsburg.Scriitorul David Scott-Monchrieff l-a descris pe Jellinek ca fiind "o persoana scunda,deosebita,--in materie de masini--orice avea,el vroia ceva mai bun si mai mare".
Jellinek vroia in special masini usoare,ceea ce era neobisnuit la aceea vreme.Wilhelm Mayback si talentatul fiu al lui Daimler,Paul,au lucrat pe un Daimler pentru a-i indeplini caerintele lui Jellinek.El i-a incurajat,promitand ca va cumpara 36 exemplare.Dar lucruriile nu au mers conform planului.Daimler nu a putut finaliza decat 6 masini pana in luna Ianuarie 1901,iar Grand-Prix-ul din Pau se desfasura in Februarie,ceea ce era debutul Mertanului in curse.
Cursa s-a dovedit a fi un esec.Motorul si cutia de viteze aveau probleme,si Mercedesul s-a retras doar dupa cateva 100 de metrii.
Dar lucruriile mergeau altfel in Nice,unde Mercedesul pilotului de testare al fabricii,Wilhelm Werner,dominau evenimentele.Mercedesul de 35 cp era cel mai rapid,atat la sprint,cat si la urcarea in rampa(pe deal),de asemenea a castigat cursa de drum de 393 km Nice-Aix-Senas-Nice.
In zilele noastre,35 de cai putere dintr-un motor de 6 l,intr-o masina de 1000 kg suna ciudat,dar la standardele anului 1901 era ceva senzational.Motorul in linie cu patru cilindrii,cu valvele de admisie operate de axul cu came,era destul de avansat la aceea vreme,oferind masinii un raport putere-greutate mult mai bun decat aveau celelalte masini.
De asemenea Mercedesul avea stabilitate mai mare.Secretul era in statura sa inghemuita,cu o garda de sol mai joasa.Modelele precedente Daimler Jellinek erau de 2 ori mai grele,si erau mai inalte.Din cauza acestei instabilitati a rezultat moartea unui pilot in cursa" La Turbie Hillclimb" din 1899.
MotoareTransmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu