Mecanism de Distributie

Mecanismul de distribuţie este un sistem ajutător al motorului având funcţia de umplere a cilindrilor motorului cu amestec carburant sau cu aer curat şi de evacuare a gazelor arse.
După tipul motorului la care este aplicată, distribuţia poate fi pentru motoare în patru timpi sau în doi timpi.
Distribuţia pentru motoare în patru timpi foloseşte mecanismul de distribuţie cu supape.
Distribuţia la motoarele în doi timpi în general, este fără supape şi are ferestre în cilindri care sunt închise sau deschise prin deplasarea pistonului cu deflector.Se mai numeşte distribuţie prin lumini.Există motoare în doi timpi în special cele cu aprindere prin compresie care au numai supape de admisie sau numai de evacuare.
După poziţia supapelor, mecanismul de distribuţie poate fi cu supape laterale, cu supape în cap, sau mecanism de distribuţie mixt.
Mecanism de distribuţie cu supape laterale
În acest caz supapele sunt în blocul motor.
Mecanism de distribuţie cu supape în cap
La acest mecanism supapele sunt montate în chiulasă deasupra pistonului.
Mecanism de distribuţie mixt
Supapele sunt montate şi în blocul motor şi în chiulasă.
După locul de montare a arborelui cu came există mecanism de distribuţie cu arbore cu came montat în carter, cu arbore cu came montat pe chiulasă.
Mecanismul de distribuţie cu arbore cu came montat pe chiulasă poate fi cu comandă a supapelor prin culbutor sau cu comandă directă a supapelor.

Pentru mult mai multe informatii vezi si:

Motoare

Transmisia

Franele

Niciun comentariu: