Cum Functioneaza Sistemul de Franare


Cu totii stim ca apasarea pedalei de frana incetineste masina si o opreste.Dar cum se intampla acest lucru?Cum se transmite forta de la picioarele tale la rotiile automobilului?Cum se multiplica forta astfel incat o mica apasare a pedalei poate opri o masina de sute de kg,sau chiar tone?

Cand apesi pedala de frana,forta se transmite de la picioarele tale la frana prin intermediul unui lichid (lichidul de frana).Intrucat franele necesita o forta mult mai mare decat ai putea aplica doar cu piciorul,aceasta forta care o aplici cu piciorul trebuie multiplicata.Sistemul de franare face acest lucru in doua feluri:
  • Mecanic (prin mecanism cu parghii)
  • Hidraulic
Franele transmit forta inspre roti cu ajutorul frictiunii,iar rotiile transmit forta de franare pe asfalt tot cu ajutorul frictiunii.In urmatoarele articole voi scrie despre cele trei principii:
  • Mecanismul cu parghii
  • Hidraulica
  • Frictiune
Continuare>>

In acest articol:

5 comentarii:

Dj Iulian spunea...

nume Dj 1uLy4Nn - Party Blog si url http://www.party-ppl-blog.blogspot.com

lasa-mi pe blog un mesaj asemanator

Anonim spunea...

mai repede cu partea a 2-a ca am nevoie :)) ...
exact ce imi trebuia.. de cand au bagat astia mecanica la examenu pentru permis :( .. mai baga si despre transmisie, distributie, cum merge motoru ala ..

de cand cu examenu pe calculator promovabilitatea este de 30 % :(

Anonim spunea...

Intr-adevar "very smart" blog-ul tau si incepand de azi esti la mine in blog roll. Un blog pe care il voi citi cu placere de acum inainte (si sotul mea a fost incantat!), asa ca ai doi cititori in plus :)

F spunea...

Va multumesc pentru complimente sa stiti ca ma straduiesc sa scriu articole cat mai informative,eu fiind o fire mai curioasa care vrea sa stie totul m-am gandit ca sigur mai exista asemenea persoane,de aceea am initiat acest blog,cu speranta ca voi furniza informatii folositoare.Si ma bucur ca exista persoane care chiar vor sa stie mai mult,si sper ca intr-un interval de timp cat mai scurt sa am posibilitatea sa vin cu informatii complete despre absolut toate lucruriile.

Anonim spunea...

salut. reply la ce mi ai trimis ... punem decat linkurile pe blog sau facem schimb de logo`uri si le afisam ? 125x125px