Segmentul este piesă inelară elastică ce apasă asupra cilindrului motor, etanşând pistonul.Segmenţii sunt diferiţi în funcţie de rolul lor. Astfel segmenţii de compresie trebuie să asigure etanşeitatea dintre piston şi cilindru pentru ca aerul şi amestecul carburamnt să nu scape printre cilindru şi piston reducând presiunea din camera de ardere.Segmenţii de compresie sunt primii doi număraţi dinspre camera de ardere către tja pistonului.Segmentul de ungere sau raclor este montat în canalul de pe partea exterioară a pistonului pentru răzuirea şi evacuarea uleiului excesiv de pe cilindru.Pentru a împiedica pătrunderea uleiului în camera de ardere, segmenţii raclori sunt prevăzuţi cu orificii care corespund cu cele din piston.Segmenţii transmit căldură de la piston la cilindru.Segmenţii se confecţionează din fontă aliată.Segmenţii de ungere pot fi din tablă de oţel, în formă de U, cu fante de tip U.
Segmenţii de compresie se montează în partea superioară a capului pistonului iar segmentul de ungere sub cei de compresie, în canalul prevăzut cu orificii de scurgere a uleiului raclat în carterul inferior( baia de ulei).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu