Chiulasa

Chiulasa este componenta motorului care se montează deasupra cilindrului cu scopul de a crea un spaţiu închis între partea superioară a pistonului şi pereţii interiori ai cilindrului.Se confecţioneză prin turnare din fontă aliată sau din aliaje de aluminiu.O chiulasă poate fi individuală, pe fiecare cilindru, comună pentru toţi cilindri sau grupată pentru mai mulţi cilindri.Chiulasa apare ca un capac al cilindrului având o cavitate în partea inferioară , cavitate care împreună cu pistonul aflat la punctul mort interior şi pereţii cilindrului formează camera de ardere.Forma chiulasei diferă după tipul motorului.Chiulasa are practicate o cavitate pentru termostat,un locaş pentru bujie, cavitate pentru traductorul termometrului de apă.Are de asemenea orificii pentru circuitul apei, orificii care coincid cu orificiile de circulaţie a apei din blocul motor pentru asigurarea răcirii.În partea inferioară chiulasa este plană pentru etanşarea perfectă la blocul motor prin intermediul unei garnituri.Montarea chiulasei pe blocul cilindrilor se face prin buloane sau prezoane care la rândul lor sunt montate şi stânse în ordine de la centru la exterior ca să asigure coplaneitatea cu suprafaţa de contact a blocului cilindrilor.

Niciun comentariu: