1901 Mercedes 35 HP

Multi oameni de profil istoric nu sunt de acord,dar dupa opinia celor mai multi produsele lui Gottlieb Daimler si Karl Benz,lucrand separat in germania in timpul anului 1886,au fost primele automobile.Istoria automobilelor nu a inceput cu Mercedesul din 1901-Mercedes 35 HP-pentru ca masini care se autopropulsau sunt stiute inca din 1775.Dar pana in mijlocul aniilor 1880 toate erau mari,grele si ineficiente,bazandu-se pe sistemul cu aburi,intr-o forma sau alta.



Mercedes Simplex 1902.Motor 4 in linie, 6 L, 35 CP,

fara pereche la aceea vreme.Cutie cu 4 trepte.


Technologia care a permis "carutelor fara cal" sa intre in era moderna a fost folosirea petrolului,in motoare usoare,eficiente--si chiar asta au realizat Benz si Daimler--separat unul de altul.


Chiar daca locuiau la o distanta de 110 km ei nu se cunosteau,si marea companie cu numele celor doi s-a infiintat doar in anul 1924.Daimler nici macar nu a mai trait sa vada numele de "Mercedes" pe masina lui.Primul Mercedes,grozavul 35 HP 1901, a fost conceput de distribuitorul lui Daimler din Nice(oras),formidabilul Emil-Jellinek:vice-consulul Austro-Ungariei din oras,vanzator,si cateodata pilot de curse al masiniilor Daimler,descendent al Imperiului Hapsburg.Scriitorul David Scott-Monchrieff l-a descris pe Jellinek ca fiind "o persoana scunda,deosebita,--in materie de masini--orice avea,el vroia ceva mai bun si mai mare".

Jellinek vroia in special masini usoare,ceea ce era neobisnuit la aceea vreme.Wilhelm Mayback si talentatul fiu al lui Daimler,Paul,au lucrat pe un Daimler pentru a-i indeplini caerintele lui Jellinek.El i-a incurajat,promitand ca va cumpara 36 exemplare.Dar lucruriile nu au mers conform planului.Daimler nu a putut finaliza decat 6 masini pana in luna Ianuarie 1901,iar Grand-Prix-ul din Pau se desfasura in Februarie,ceea ce era debutul Mertanului in curse.

Cursa s-a dovedit a fi un esec.Motorul si cutia de viteze aveau probleme,si Mercedesul s-a retras doar dupa cateva 100 de metrii.

Dar lucruriile mergeau altfel in Nice,unde Mercedesul pilotului de testare al fabricii,Wilhelm Werner,dominau evenimentele.Mercedesul de 35 cp era cel mai rapid,atat la sprint,cat si la urcarea in rampa(pe deal),de asemenea a castigat cursa de drum de 393 km Nice-Aix-Senas-Nice.

In zilele noastre,35 de cai putere dintr-un motor de 6 l,intr-o masina de 1000 kg suna ciudat,dar la standardele anului 1901 era ceva senzational.Motorul in linie cu patru cilindrii,cu valvele de admisie operate de axul cu came,era destul de avansat la aceea vreme,oferind masinii un raport putere-greutate mult mai bun decat aveau celelalte masini.

De asemenea Mercedesul avea stabilitate mai mare.Secretul era in statura sa inghemuita,cu o garda de sol mai joasa.Modelele precedente Daimler Jellinek erau de 2 ori mai grele,si erau mai inalte.Din cauza acestei instabilitati a rezultat moartea unui pilot in cursa" La Turbie Hillclimb" din 1899.

Motoare

Transmisia

Franele

2 comentarii:

Crysty spunea...

Da sunt de acord sa facem schimb de linkuri...oricum in curand o sa imi relansez blogul pt ca o sa ii schimb layout-ul...ia id meu de mess si mai vb acolo daca vrei: cristinho_90

Anonim spunea...

Buna! treci si pe la blogul meu,daca vrei,de astfel cum am trecut si eu pe aici!
Multumesc!http://briliant.haipa.ro