Sistemul de Racire,Admisia,si Sistemul de Pornire

Sistemul de Racire
Sistemul de racire la cele mai multe motoare se compune din radiator si pompa de apa.Apa circula printre pasaje in jurul cilindriilor iar apoi trece prin radiator pentru a se raci.In cateva masini (vw beetle,trabant)si in cateva motociclete sau masini de tuns iarba,motorul este racit cu aer.[Iti poti da seama care motor este cu racire pe aer dupa aripioarele mici de pe motor(radiatoare) menite sa disipe caldura acestuia].Motoarele racite cu aer sunt mai usoare,dar functioneaza la o temperatura mai mare,astfel avand o viata mai scurta,si performante mai scazute.


Sistemul de racire al motorului. Aynstein.blogspot.com

Admisia Aerului

De ce este importanta admisia aerului?Multe masini au alimentarea cu aer in modul cel mai simplu,aerul este aspirat de pistoane printr-un filtru de aer direct in cilindrii.Dar masiniile de inalta performanta folosesc turbo sau un compresor,ceea ce inseamna ca aerul este mai intai comprimat si dupa aceea introdus in cilindrii(deci se poate alimenta motorul cu o cantitate mai mare de amestec Aer-Carburant),pentru a-i mari performantele.Turbo este o mica turbina,o parte fiind actionata de gazele de esapament,iar cealalta parte care comprima aerul este pe circuitul de admisie,comprimand aerul care merge spre motor.Compresorul in schimb nu mai este antrenat de catre gazele de esapament ci este atasat de motor,cuplajul fiind unul direct.



Turbo poate mari performanta motorului presurizand aerul care intra in motor. Aynstein.blogspot.com

Sitemul de Pornire

Piesa principala din sistemul de pornire este electromotorul,sau motorul de pornire,si bendixul atasat de acesta.

Ce se intampla cand intorci cheia din contact si pornesti motorul?In acest moment electromotul invarte motorul de cateva ori pentru ca procesul de combustie sa poata incepe.este nevoie de un electromotor puternic pentru a invarti un motor rece.

Electromotorul trebuie sa "invinga" mai multe lucruri:

  • Toata frictiunea interioara cauzata de segmentii pistonului
  • Presiunea compresiei fiecarui cilindru din ciclul compresiei
  • Energia necesara deschiderii valvelor de admisie si evacuare
  • Toate "lucruriile" atasate direct de motor,cum ar fi pompa dee apa,pompa de ulei,alternatorul,etc.

Pentru a genera o asemenea forta de rotire,electromotorul are nevoie de sute de amperi.Releul electromotorului este o simpla bobina,acesta cupland electromotorul de baterie in momentul in care primeste comanda de la cheia de contact(este nevoie de asa ceva pentru ca contactul cheii nu poate face fata unui amperaj atat de mare cat consuma electromotorul).

Inapoi<< Continuare>>>



Niciun comentariu: