Acest aranjament indica un motor cu o singura axa cu came pe linie.Deci un motor in linie cu 4 sau 6 cilindrii va avea o singura axa cu came,iar un motor V-6 sau V-8 va avea doua axe cu came(unul pentru fiecare linie).
Camele pun in miscare culbutori,care apasa valvele in jos,deschizandu-le.Niste arcuri imping valvele inapoi in pozitia de inchis.Arcuriile trebuie sa fie foarte puternice,pentru ca la turatii foarte mari,valvele sunt apasate in jos foarte rapid,si arcuriile tin valvele in contact cu culbutorii.
Daca arcuriile nu ar fi destul de puternice,valvele ar ricosa cind intra in comntact cu culbutorii.Acesta nu este o situatie dorita deoarece ar rezulta o uzura sporita a camelor si al culbutoriilor.
Piston distrus,dupa ce a lovit o valva
Camele actioneaza tije lungi,care transmit actiunea in partea de sus a motorului pana la culbutori.
Aceste tije lungi adauga o greutate in plus sistemului,limitand viteza de actiune a valvelor.De aceea primele doua tipuri de axuri cu came sunt mult mai avantajoase,si sunt technologiile care au facut posibil viteze mai mari ale motoarelor.
Axul cu came in acest tip de motor este pus in funcitune fie de un angrenaj cu roti dintate,fie de un lant scurt.Rotiile dintate sunt mai putin dispuse sa se rupa decat lantul,de aceea sunt folosite mai des in aceasta aplicatie.
Pentru mult mai multe informatii vedeti Axul cu came
MotoareTransmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu