Poze masini,informatii despre masini si tehnologie,majoritatea sunt articole originale "Aynstein Blog"
Cum Functioneaza Internetul
Spargatori de Locuinte
Dupa ce afla detalii importante,planifica modul in care va patrunde in locuinta.
- Prin escaladare:Aceasta metoda este folosita mai ales de amatori,care profita de neglijenta oameniilor care au obicieiul sa lase geamul deschis,sau il deschid chiar ei cu ajutorul unei surubelnite.Da,intr-adevar majoritatea geamuriilor termopan pot fi deschise foarte usor cu o surubelnita.Recunosc ca si eu am recurs la o asemenea metoda.Dar nu am furat nimic,o prietena a uitat cheiile in interiorul yalei,usa s-a blocat,si gagica a apelat la ajutorul meu.Metoda este mai riscanta pentru ca exista riscul de a fi vazut de vecini,in timp ce intrii pe geam.
- Prin fortarea usii de intrare cu ajutorul unui levier sau prese hidraulice.De asemenea aceasta metoda este mai riscanta,deoarece se produce mult zgomot,si poate fi auzit de vecini.Aproape orice usa metalica poate fi deschisa prin aceasta metoda.
- Ruperea butucului din usa.Aceasta metoda devine demodata din cauza dotarii apartamentelor cu usi metalice care au cilindru protector in jurul yalei.Era o metoda foarte simpla folosita mai ales in anii 90',si era foarte eficienta si silentioasa.Hotii folosesc un dispozitiv simplu numit "ruptor",cu ajutorul caruia rup yala,iar cu un alt dispozitiv improvizat deschid zarul usii.
- Deschiderea yalei cu ajutorul unor scule speciale,fara a deteriora incuietoarea usii,metoda vazuta si in multe filme hollywoodiene.Prin aceasta metoda,un hot experimentat poate deschide orice yala.Exista diferite tipuri de scule pentru toate tipurile de incuietori,cu care se pot deschide cu usurinta zaruriile.Una din cele mai folosite si ieftine scule este .....In curand>>>>.......
Functionare Ambreiaj
In ambreiajul masinii volantul se conecteaza la motor,iar discul de ambreiaj se conecteaza la transmisie.Poti vedea acest lucru in figura de mai jos.
Cand piciorul nu este pe ambreiaj,arcuriile preseaza placa de presiune pe discul de ambreiaj,care la randul sau apasa pe volanta.De aceea motorul este conectat de arborele transmisiei,ambele invartindu-se cu aceeasi turatie.
Prin apasarea pedalei de ambreiaj actionam, prin intermediul unui rulment ("rulmentul de presiune"), o diafragma (in limbaj de service "soarele") care este presata, indeparteaza placa de presiune si permite rotatia libera a placii de ambreiaj intre volanta si discul de presiune.Arcurile mentionate mai sus sunt altele decat cele montate pe placa de presiune, vizibile in imagine. Cele de pe placa sunt acolo pentru a prelua o parte din socurile care apar in timpul cuplarii.
Disc ambreiaj
Cand se elibereaza pedala (ambreiajul cupleaza), motorul are nevoie de un spor de putere, pe care il obtinem accelerand usor. Desi in cazul majoritatii autovehiculelor se poate pleca de pe loc si cu motorul la turatia "de relanti", aceasta manevra solicita un control fin al pedalei de ambreiaj. Pe de alta parte ridicand turatia motorului prea mult in timpul eliberarii pedalei de ambreiaj va conduce la o uzura prematura a suprafetei de frictiune. Eliberarea brusca a pedalei de ambreiaj va duce la o cuplare dura si eventual la spectaculoasele efecte numite popular "scartait de roti".
Placa de presiune
Popularitate de Linkuri
Copiaza codul de mai jos in blogul sau siteul tau:
Cum Functioneaza Ambreiajul
Daca conduci o masina cu cutie manuala,ai putea sa fii surprins sa aflii ca sunt masini care au mai multe ambreiaje.De asemenea si masiniile cu transmisie automata au ambreaj.De fapt sunt foarte multe lucruri care au ambreiaj,printre care si motocicletele,drujbele,si multe altele.
Localizarea ambreiajului
In acest articol voi scrie despre de ce ai nevoie de ambreiaj,cum functioneaza ambreiajul in masina,si despre locuri interesante,poate chiar surprinzatoare unde ambreiajul poate fi amplasat.
Ilustratie simpla ambreiaj
In masina ai nevoie de ambreiaj pentru ca motorul se invarte tot timpul,dar masina mai trebuie sa se si opreasca.Pentru ca masina sa se poata opri fara a opri motorul,rotiile trebuie cumva deconectate de motor.Ambreiajul permite cuplajul lin al motorului care se invarte,de transmisie,controland acest cuplaj prin "alunecare".
Pentru a intelege cum functioneaza ambreiajul ar fi bine sa stim cate ceva despre frictiune,ceea ce masoara cat de tare apasa un obiect asupra celuilalt in timpul alunecarii peste el.
Frictiunea este cauzata de varfuriile si adancituriile care exista pe orice suprafata--chiar si cele mai netede suprafete au aceste adancituri si varfuri la nivel microscopic.Cu cat aceste adancituri si varfuri sunt mai mari cu atat este mai greu unui obiect sa alunece peste celalalt.
Un ambreiaj functioneaza datorita frictiunii dintre placa de presiune si discul de ambreiaj.Sa vedem in continuare cum functioneaza aceste doua piese.
Functionare Motor Diesel 6
Jetul de combustibil este injectat intr-un compartiment separat de camera de ardere propriu-zisa din cilindru. In aceasta categorie intra:
a) Motoare cu camera de vartej (turbulenta), la care camera separata (de forma cilindrica sau sferica) comunica cu cilindrul printr-un canal de forma unui ajutaj, dispus tangential la camere
separate. Astfel, in timpul comprimarii in camera separata in care are loc injectia, se produce un vartej puternic care mareste viteza de ardere. Acelasi vartej produce in cilindru o miscare circulara a aerului, favorabil extinderii rapide si uniforme a frontulul de flacara. Prin aceasta circulatie se asigura arderea in cilindru a combustibilului care s-a aprins in camera de vartej. Volumul camerei de vartej reprezinta 50-80% din volumul total al camerei de ardere.
b) Motoare cu antecamera (camera de preardere), la care injectia are loc intr-o camera separata, de forma cilindrica, tronconica sau sferica, reprezentand 25-40% din volumul total al camerei de ardere, si care comunica cu cilindrul prin unul sau mai multe orificii de sectiune redusa care au rolul unor duze .
c) Motoarele cu camera de vartej si cu injectie directa Ia care injectorul este proiectat astfel incat sa dirijeze un jet direct in camera principala de ardere si altul (cu debit mai redus) in camera secundara de vartej. Arderea incepe in camera secundara, dand nastere unui curent invers in camera principala de ardere si favorizand procesul de ardere.
O caracteristica comuna a motoarelor Diesel cu camere divizate este functionarea mai lina datorita cresterii mai reduse a presiunii in cilindrul motorului. Ca dezavantaj se remarca necesitatea montarii unei bujii incandescente in camera separat utilizata pentru pomirea la rece.
Pentru mult mai multe informatii vezi si:
Motoare
Transmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu
Cum Functioneaza Franele
Functionare Motor Diesel 5
Pentru explicatii mai detaliate vezi Cum Functioneaza motorul diesel,explicat cu animatii.
Motoarele diesel in 4 timpi sunt folosite la masini,locomotive,vapoare etc. Principala diferenta fata de un motor pe benzina in 4 timpi e faptul ca combustibilul e injectat in cilindru si nu intra in amestec cu aerul prin supapa de admisie.Iata ciclul de functionare al unui motor diesel in 4 timpi:
Timpul 1-Admisia
Prin deschiderea supapei de admisie, pistonul se duce in jos deplasandu-se de la punctul mort superior in punctul mort inferior si se introduce aer in cilindru.
Timpul 2-Compresia
Dupa inchiderea supapelor, pistonul incepe sa se deplaseze dinspre punctul mort inferior spre cel superior comprimand aerul din piston. La un anumit moment al compresiei, prin injector este introdus, in cilindru, combustibilul pulverizat.
Timpul 3-Arderea si detenta
Amestecul de aer cu vapori de motorina, comprimat intr-un timp foarte scurt, explodeaza, impingand pistonul din punctul mort superior in punctul mort inferior.
Timpul 4-Evacuarea
Supapa de evacuare se deschide, iar cea de admisie ramane inchisa si, prin deplasarea pistonului din punctul mort inferior in cel superior, sunt evacuate gazele arse din cilindru.
Pe durata timpilor 1, 2 si 4 miscarea este transmisa de la arborele cotit la piston, iar pe durata timpului 3, miscarea este transmisa de la piston la arborele cotit, fiind de fapt cea care genereaza functionarea motorului.
Pentru o mai buna intelegere a modului de functionare a motorului diesel (motor cu aprindere prin compresie) vom explica mai amanuntit fenomenele care se petrec pe durata timpilor 2 si 3.
Combustibilul, introdus prin injectare in cilindru, se autoaprinde venind in contact cu aerul, comprimat in prealabil in cilindrul motorului, datorita temperaturii inalte realizate prin comprimare. Presiunea aerului comprimat este cuprinsa intre 30 si 60 at. si temperatura 500°C si 700°C, corespunzator unui raport volumetric de comprimare cuprins intre 12:1 si 22:1.
Introducerea (pulverizarea) combustibilului in cilindru se face cu ajutorul injectorului.
Presiunea necesara pentru pulverizarea combustibilului se realizeaza cu o pompa de injectie. Randamentul total (efectiv) al motorului diesel este cuprins intre 0.28 si 0.40. Motoarele diesel se folosesc in centrale termoelectrice, pe nave, locomotive, autovehicule etc.
Iata un video cu animatie despre functionarea unui motor in patru timpi (Admisia,Compresia,Combustia,Evacuarea)
Pentru explicatii mai detaliate vezi:
Motoare
Transmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu
Functionare Cutia de Viteza Manuala Animatie
Pentru mult mai multe detalii vedeti si Cum Functioneaza Transmisia Manuala
Functionare Cutia de Viteza Manuala
In aceasta poza axul verde invarte axul rosu,care invarte roata dintata albastra din dreapta.Aceasta roata dintata transmite energia prin intermediul gulerului axului galben.in acelasi timp roata dintata din stanga se invarte pe rulmentul sau,deci nu are nici un efect asupra axului galben.Cand gulerul este intre cele doua roti dintate viteza este "scoasa in liber".
Din cate ati vazut pana acum,poti sa iti dai seama ce este acel scrasnet care il auzi cand nu schimbi corect viteza.Ceea ce auzi nu sunt rotiile dintate ,ci sunt dintii gulerului.Cum se poate vedea,toate rotiile dintate sunt cuplate permanent,deci aceste nu au cum sa sune.
In continuare sa vedem o cutie de viteza reala.Continuare>>>Functionare Cutia de Viteza Manuala
Pentru a intelege principiul cutiei manuale,poza de mai jos ilustreaza o cutie simpla cu doua viteze in liber:
Sa aruncam o privire asupra fiecarei componente din imagine:
- Axul verde vine de la motor prin ambreaj.Axul verde si roata dintata verde sun conectate ca o singura unitate.(Ambreajul este un dispozitiv care permite sa conectezi si sa deconectezi motorul de transmisie.Cand apesi pedala,motorul este deconectat de transmisie,astfel motorul poate functiona chiar daca masina sta pe loc.Cand eliberezi pedala de ambreaj,motorul si axul verde sunt conectate.Motorul si roata dintata verde se invart la aceeasi turatie).
- Axul rosu si rotiile dintate rosii sunt arborele secundar.Acestea sunt de asemenea conectate impreuna,deci toate rotiile dintate rosii se invart la o turatie similara.Rotiile dintate verzi transmit turatia celor rosii.Astfel,arborele secundar se invarte cand ambreajul este eliberat.
- Axul galben este conectat direct de rotiile masinii prin diferential,astfel cand rotiile masinii se invart,se invarte si axul galben.
- Rotiile dintate albastre sunt conectate de axul galben prin rulmenti,deci se pot invarti pe acesta.Daca motorul este oprit dar masina este tractata (de exemplu),axul galben se poate invarti in timp ce rotiile dintate albastre nu se invart.
- Rolul coroanei este sa cupleze una din cele doua roti dintate albastre de axul galben.Coroana este cuplata de axul galben printr-un stift,deci cand axul se invarte se invarte si coroana.Aceasta se poate deplasa in staga-dreapta pe ax,fara a se deconecta,cupland una din rotiile dintate albastre de ax.
.
Important--------------
Functionare Cutia Manuala
Masiniile au nevoie de transmisie in primul rand din cauza fizicii motorului cu ardere interna.
Orice motor are o turatie maxima,care daca ar fi depasita ar exploda.Daca ati citit despre cal putere, stiti ca motoarele au anumite turatii unde caii putere si cuplul sunt dezvoltate la maxim.De exemplu,un motor poate produce maximum de cal putere la 5500 rpm.Transmisia permite raportului de cuplaj intre motor si rotile masinii sa se schimbe in timp ce masina accelereaza si incetineste.Vitezele se schimba astfel incat motorul sa fie sub turatia maxima,si aproape de turatia la care dezvolta performanta maxima.
Ideal ar fi ca transmisia sa fie atat de flexibila incat motorul sa poata functiona tot timpul la valoarea rpm unde dezvolta performanta maxima.Aceasta este ideea din spatele transmisiei variabile continue.
Transmisia variabila continua are o gama infinita de raporturi.In trecut,aceasta transmisie nu putea concura cu transmisia manuala sau transmisia automata din cauza costului,dimensiunii si performantei.Dar in zilele noastre datorita imbunatatirii designului,si nu numai, aceasta optiune este mult mai comuna.Toyota prius este un exemplu.Aceasta masina hibrid foloseste transmisia
variabila continua.
Transmisia e conectata de motor prin intermediul ambreajului.Deci osia de intrare a transmisiei se invarte la o rotatie similara cu rotatia motorului.
Sa vedem in continuare detalii despre cutia de viteze. Continuare>>>
Functionare Transmisie Manuala
Daca conduci o masina cu o cutie de viteze manuala,s-ar putea sa fii curios asupra catorva lucruri:
- Ce se intampla in cutie cand schimb viteza?Ce anume se misca in cutie cand schimb vitezele si cum pot schimba in marsalier fara sa schimb directia de rotire a motorului?
- Cand nu schimb corect,de ce se aude acel scrasnet neplacut?
- Ce s-ar intampla daca in timp ce rulez cu viteza pe sosea as schimba in marsalier?Ar exploda toata cutia?
In acest articol va voi raspunde la toate intrebariile,si nu numai,in timp ce vom explora interiorul si modul de functionare a cutiei manuale.