Turbo


Cand oamenii vorbesc despre motorizarea masiniilor de performanta mai ridicata ,cuvantul turbo este deseori mentionat.Aceste dispozitive apar mai ales pe motoarele diesel cu capacitate mare.Turbo poate sa mareasca semnificativ puterea masinii fara a-i creste cu mult greutatea acesteia,tocmai de aceea turbo este atat de popular.

In acest articol va voi explica cum poate turbo sa creasca performanta motorului,iar in acelasi timp sa functioneze in conditii de operare extreme.De asemenea voi scrie despre cum gazele de esapament,paletele,si rulmentii ajuta turbo sa isi faca treaba mai bine.Turbo este un fel de sistem de supraalimentare.El comprima aerul care intra in motor.Avantajul comprimarii aerului este faptul ca astfel motorul poate primi mai mult aer,ceea ce inseamna ca se poate mari si cantitatea de combustibil care intra in motor.Astfel rezulta o explozie mai puternica in motor,deci putere mai mare.Un motor cu turbo dezvolta mai multa putere decat unul fara,astfel se imbunatateste raportul putere-greutate a masinii.
Pentru a realiza aceasta marire de putere turbo foloseste gazele de esapament de la iesirea din motor(inainte ca acestea sa ajunga la sistemul de esapament,toba,etc.) pentru a roti cu viteza o turbina,care la randul lui invarte un compresor.Turbina din turbo se invarte la turatii impresionante de pana la 150 000 rpm,sau chiar mai mult--ceea ce este o turatie de 30 de ori mai mare decat turatia cu care se invarte motorul.Din cauza turatiilor mari,si din cauza ca gazele de esapament trec direct prin turbo,temperatura acestui sistem este foarte mare.









In acest articol:




Niciun comentariu: