Constructia unui turbo

Turbo este conectat de galeria de evacuare al motorului.Gazele de la iesire invartesc turbina,care se comporta ca si un "motor turbina cu gaze".Turbina din turbo este conectata de un compresor,care se situeaza intre filtrul de aer si galeria de admisie.Compresorul comprima aerul care intra in cilindrii motorului.Gazele de esapament trec prin paletele turbinei,cauzand rotetia acestora.Cu cat mai multe gaze iasa din motor cu atat mai repede se invarte turbina.Deci cu cat turezi mai tare motorul,cu atat vor iesi mai multe gaze, cu atat mai repede se va invarti si compresorul,alimentand astfel motorul cu si mai mult aer.Compresorul este un fel de pompa centrifugala--trage aer pe la centrul paletelor si il arunca inspre exterior in timp ce se invarte.
Pentru a suporta turatii de pana la 150 000 rpm,axul turbinei trebuie fixat foarte atent.Cei mai multi rulmenti s-ar distruge instantaneu la asemenea viteze,asa ca cele mai multe turbine folosesc rulmenti cu lichid.Acest tip de rulment sustine axul pe un strat subtire de ulei,ceea ce este pompat in permanenta in jurul axului.Acest ulei are doua roluri: raceste axul si alte componente din turbo,si permite axului sa se invarta fara prea multa frictiune.
Sunt multe ingienozitati implicati in proiectare unui turbo pentru motor.In urmatoarea sectiune veti citi despre acestea,si veti vedea mai multe poze cu turbo.

Continuare>>


In acest articol:



Niciun comentariu: