Cand vine vorba de intretinerea masinii de zi cu zi,prima grija este cantitatea de combustibil din rezervor.Dar cum ajunge combustibilul in cilindrii?Pompa de benzina sau motorina pompeaza combustibilul din rezervor,dupa care va fi amestecat cu aer,in asa fel incat sa fie perfect proportionat pentru ardere.Combustibilul este livrat de cele mai multe ori in trei feluri:carburator,Injectie directa(Direct Fuel Injection),si injectie prin orificii (Port Fuel Injection).
Sistemul de ungere face posibila ungerea fiecarei piese in miscare al motorului,pentru a functiona cu usurinta.Cele mai importante piese care au nevoie de ulei sunt pistoanele(pentru a aluneca cu usurinta in cilindrii) si cuzinetii care asigura rotirea arborelui cotit si al axului cu came.In cele mai multe masini uleiul este extras din baia de ulei cu ajutorul pompei de ulei.Apoi uleiul trece prin filtrul de ulei,apoi este imprastiat cu mare presiune pe peretii cilindriilor si pe cuzineti.In final uleiul curge inapoi in baia de ulei,iar ciclul se repeta.
Inapoi<< Continuare in curand
Pentru mult mai multe detalii vezi si:
Motoare
Transmisia
- Cum Functioneaza Transmisia Manuala
- Cum Functioneaza Transmisia Automata
- Cum Functioneaza Ambreiajul
- Cum Functioneaza Convertorul de Cuplu
7 comentarii:
Trece-mă cu numele Kesepian şi url-ul http://kesepian.eu
Link-ul tau este acum si pe pagina mea de Link Exchange. Daca vrei sa modific ceva, anunta-ma! http://biromsg.blogspot.com/2009/01/link-exchange.html
de acord cu link exchange, pune-ma la tine man, la mine esti pus www.sapteminuni.ro
ok, http://digitalelf.blogspot.com, nume "Padurea Vesela".
Ok. Ti-am pus un link la mine.
Articolul este f bun! Simplu si explicit. Insa am citit ceva cu care nu sunt de acord, anume ca valvele sunt inchise la admisie si evacuare. Imposibil! Sunt inchise si cilindrul etans in etapele de compresie si combustie. Nu? :)
Ai facut o treaba foarte buna ,mii de multumiri,doar k am ramas un pic confuz in legatura cu ceea ce mentioneaza Stefania
Trimiteți un comentariu