Volvo: "Masinile se vor putea conduce singure din anul 2015"

Uniunea Europeana si Volvo dezvolta un proiect in urma caruia masinile vor putea sa circule pe autostrada in timp ce soferul citeste ziarul sau urmareste un meci la TV.

Volvo: "Masinile se vor putea conduce singure din anul 2015"Unele zone europene ar putea gazdui, incepand cu 2015, flote de masini personale care se conduc singure. Este vorba de rezultatele unui proiect de mare amploare dezvoltat de Uniunea Europeana si cu cateva mari companii de pe batranul Continent prin care se incearca dezvoltarea unor masini care nu au nevoie de sofer pe autostrada.

Proiectul a fost botezat oficial SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) si implica sapte companii mari europene: Volvo Car Corporation, Volvo Technology si SP Technical Research Institute (toate din Suedia), Ricardo UK Ltd (Marea Britanie), Idiada si Robotiker-Tecnalia (Spania) si Institut fur Kraftfahrwesen - IKA (Germania). Conform cercetatorilor, tehnologiile pe care se va baza noul program vor imbunatati traficul si timpii de calatorie, le vor oferi un confort ridicat soferilor, vor reduce la maximum accidentele si vor cobori nivelul de emisii de CO2.

"Imaginati-va ca plecati dinmineata de acasa si, dupa ce ati intrat pe autostrada, va "lipiti" de alte masini care circula la viteza normala intr-un convoi compact. Dupa cateva minute, puteti lasa din maini volanul si puteti citi ziarul, puteti vorbi la telefon sau urmari emisiunea de dimineata de la televizor. Pentru ca masina se conduce singura 100% sigur si consuma minimum de carburant", se arata in comunicatul Volvo.

Primele masini de test vor aparea in Europa in 2011, acestea urmand sa fie testate pe circuite speciale dezvoltate pentru acest proiect. Fiecare masina va fi echipata cu sistem de navigatie si cu o statie de emisie/receptie care comunica cu vehiculul aflat in fata convoiului. Marele avantaj al acestui sistem este faptul ca el este construit in fiecare masina in parte, nefiind nevoie astfel de interventii speciale la nivelul infrastructurii.

Pionul pricipal in toata aceasta ecuatie este masina care conduce convoiul, aceasta fiind una cu sofer uman. "Masina din fata poate fi condusa de un sofer experimentat pe respectiva ruta sau poate fi un taxi, un autobuz sau un camion. Fiecare 'tren' de vehicule va fi format din sase-opt masini", spun cei care dezvolta proiectul.

Niciun comentariu: