Bujia trebuie sa aiba un electrod foarte bine izolat din cauza tensiunii inalte care trece prin el,pentru a evita scurtcircuitele premature.De asemenea trebuie sa reziste temperaturilor si presiunii extreme din cilindrul motorului,si trebuie sa fie proiectata astfel incat depozitele de la aditivii combustibilului sa nu se depoziteze pe ea.
Bujiile folosesc insertie din ceramica pentru a izola tensiunea inalta a electrodului,asigurand producerea scanteii la capatul electrodului si nu in alta parte nedorita.Aceasta insertie din ceramica mai are si rolul de a nu lasa depozitele de aditivi sa se depuna pe bujie.Intrucat ceramica nu este un bun conductor termic,partea din metal,adica electrodul si electrodul de masa,nu are unde sa disipe si sa transmita caldura care o primeste din camera de combustie,au o temperatura foarte ridicata.Tocmai acest lucru ajuta ca depunerile de pe electrozi sa arda si sa se elimine.
La unele masini se foloseste bujia "fierbinte". La acest tip de bujie,insertia din ceramica are mai putin contact cu partea din metal a bujiei.Acest lucru reduce si mai mult transferul de caldura,facand bujia sa functioneze la o temperatura si mai mare,eliminand mai multe depuneri.Bujiile "reci" au o zona de contact mai mare intre ceramica si partea din metal,deci functioneaza la o temperatura mai mare.
In continuare sa vedem cum generaeza bobina tensiunea ridicata pentru a crea scanteia.
In acest articol:
- Sistemul de aprindere al automobilului
- Temporizarea
- Bujia
- Bobina
- Distribuitorul
- Aprinderea fara distibuitor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu