Inapoi<<
Masiniile au nevoie de transmisie in primul rand din cauza fizicii motorului cu ardere interna.
Orice motor are o turatie maxima,care daca ar fi depasita ar exploda.Daca ati citit despre cal putere, stiti ca motoarele au anumite turatii unde caii putere si cuplul sunt dezvoltate la maxim.De exemplu,un motor poate produce maximum de cal putere la 5500 rpm.Transmisia permite raportului de cuplaj intre motor si rotile masinii sa se schimbe in timp ce masina accelereaza si incetineste.Vitezele se schimba astfel incat motorul sa fie sub turatia maxima,si aproape de turatia la care dezvolta performanta maxima.
Ideal ar fi ca transmisia sa fie atat de flexibila incat motorul sa poata functiona tot timpul la valoarea rpm unde dezvolta performanta maxima.Aceasta este ideea din spatele transmisiei variabile continue.
Transmisia variabila continua are o gama infinita de raporturi.In trecut,aceasta transmisie nu putea concura cu transmisia manuala sau transmisia automata din cauza costului,dimensiunii si performantei.Dar in zilele noastre datorita imbunatatirii designului,si nu numai, aceasta optiune este mult mai comuna.Toyota prius este un exemplu.Aceasta masina hibrid foloseste transmisia
variabila continua.
Transmisia e conectata de motor prin intermediul ambreajului.Deci osia de intrare a transmisiei se invarte la o rotatie similara cu rotatia motorului.
Sa vedem in continuare detalii despre cutia de viteze. Continuare>>>
Un comentariu:
sall
Trimiteți un comentariu