In ambreiajul masinii volantul se conecteaza la motor,iar discul de ambreiaj se conecteaza la transmisie.Poti vedea acest lucru in figura de mai jos.
Cand piciorul nu este pe ambreiaj,arcuriile preseaza placa de presiune pe discul de ambreiaj,care la randul sau apasa pe volanta.De aceea motorul este conectat de arborele transmisiei,ambele invartindu-se cu aceeasi turatie.
Prin apasarea pedalei de ambreiaj actionam, prin intermediul unui rulment ("rulmentul de presiune"), o diafragma (in limbaj de service "soarele") care este presata, indeparteaza placa de presiune si permite rotatia libera a placii de ambreiaj intre volanta si discul de presiune.Arcurile mentionate mai sus sunt altele decat cele montate pe placa de presiune, vizibile in imagine. Cele de pe placa sunt acolo pentru a prelua o parte din socurile care apar in timpul cuplarii.
Disc ambreiaj
Cand se elibereaza pedala (ambreiajul cupleaza), motorul are nevoie de un spor de putere, pe care il obtinem accelerand usor. Desi in cazul majoritatii autovehiculelor se poate pleca de pe loc si cu motorul la turatia "de relanti", aceasta manevra solicita un control fin al pedalei de ambreiaj. Pe de alta parte ridicand turatia motorului prea mult in timpul eliberarii pedalei de ambreiaj va conduce la o uzura prematura a suprafetei de frictiune. Eliberarea brusca a pedalei de ambreiaj va duce la o cuplare dura si eventual la spectaculoasele efecte numite popular "scartait de roti".
Placa de presiune
3 comentarii:
trebuaisa ma fi pus si pe mine la parteneri;)).Dar infine.mi se pare inertesant blogul si articolele:))) :d nice
scuze pentru confuzia cu adresa ta de blog. am dezactivat o optiune si nu mi-am dat seama:). am remediat
george83
Fratele meu, nu am vazut pe cineva sa scrie mai infect. Am ajuns sa vad pana si cuvinte cum ar fi: "arcuriile" si "unitatiile engleze". Invata sa folosesti i-ul ca te faci de tot cacatul. Fa diferenta intre cilindri si cilindii. Ia cartea de gramatica mai intai apoi copie probleme de mecanica auto.
Trimiteți un comentariu