Motor in Linie
Motor in V
Motor boxer
Fiecare configuratie are avantaje si dezavantaje,in privinta functionarii, a costului de productie,si a formei.Aceste avantaje si dezavantaje le fac potrivite pentru anumite vehicule.
Sa aruncam o privire asupra componentelor principale mai detaliat.
Bujia
Bujia furnizeaza scanteia care aprinde amestecul aer-carburant pentru a putea avea loc combustia.Scanteia trebuie sa se produca exact in momentul potrivit pentru a functiona totul corect.
Valvele
Valvele de admisie si de evacuare se deschid in momentul optim pentru a lasa aer-cumbustibil in motor,si pentru a evacua gazele arse.De mentionat ca toate valvele sunt inchise in timpul admisiei si evacuarii,astfel incat camera de combustie (cilindru) este complet izolata.
Piston
Pistonul este o piesa metalica cilindrica,care se misca sus-jos in interiorul cilindrului.
Segmenti motor
Segmentii motorului asigura o etansare intre cilindru si piston.Segmentii au doua roluri principale:
- Impiedica patrunderea amestecului aer-carburant din cilindru in baia de ulei
- impiedica patrunderea lubrifiantului din baia de ulei in camera de combustie unde acesta ar arde
Majoritatea masiniilor care consuma uiei il consuma pentru ca motorul il arde,cauza fiind vechimea motorului si al segmentiilor care nu mai etanseaza corect.
Biela
Biela este piesa de legatura dintre piston si arborele cotit
Arborele cotit
Arborele cotit ,numit si arbore motor ,are rolul de a transforma,impreuna cu biela,miscarea de translatie a grupului piston in miscare de rotatie.Arborele cotit transmite aceasta miscare de rotatie(respectiv cuplul motor)prin intermediul organelor de transmisie,la rotile motoare ale automobilului.De asemenea ,pune in miscare diferite mecanisme si agregate ale motorului(mecanismul de distributie,pompa de apa,ventilatorul etc.).
Baia de ulei
In baia de ulei se afla uleiul (lubrifiantul) atat de necesar ungerii pistoanelor motorului,dar nu numai.
In continuare vom vedea ce probleme de functionare pot aparea la motor.
4 comentarii:
Buna, in legatura cu mesajul trimis cu ceva timp in urma.Nu este o propunere rea,de fapt char m-ar interesa o colaborare cu blogul tau.Sa imi scri pe blog ca sa vedem cum ajungem sa colaboram...
Probleme tehnice.
O intrebare daca nu deranjeaza/
Am facut reparatie la un motor de 1,9 litri diesel SDI ( inlocuit segmenti,cuzineti distributie etc.).
Problema era consumul de ulei de aproximativ 1L/1000 de km ,dar......reparatia nu a dat nici un rezultat.
INTREBARE ?????????
Ce altceva ar putea provoca consumul de ulei? SAU am fost furat de cei de la service.
Mentionez ca, cilindrii nu aveau nici un pic de uzura pt. ca i-am vazut eu.
Multumesc anticipat,IULIAN.
Cred ca valvele sunt inchise in timpul compresiei si combustiei. In timpul admisiei este deschisa valva de admisie iar in timpul evacuarii, valva de evacuare.
cum sa fixez distributia la un motor boxer la o alfa romeo 33 1.4 benzina
Trimiteți un comentariu