Piesele Principale din Motor

Miezul motorului este cilindrul,cu pistonul in el miscandu-se sus-jos.Acesta este un motor cu un cilindru(m-am exprimat referitor la cilindru la modul singular).Cele mai multe masini de tuns iarba au un asemenea motor,dar aproape toate masiniile au mai multi cilindrii (patru,sase,opt cilindrii sunt ceimai folositi).Intr-un motor cu mai multi cilindrii acestia pot fi asezati in urmatoarele feluri:in linie,in V,sau boxer,cum sunt aratate in animatiile de mai jos.


Motor in Linie

Motor in Linie

Motor in V

Motor in V



Motor Boxer

Motor boxer

Fiecare configuratie are avantaje si dezavantaje,in privinta functionarii, a costului de productie,si a formei.Aceste avantaje si dezavantaje le fac potrivite pentru anumite vehicule.

Sa aruncam o privire asupra componentelor principale mai detaliat.

Bujia

Bujia furnizeaza scanteia care aprinde amestecul aer-carburant pentru a putea avea loc combustia.Scanteia trebuie sa se produca exact in momentul potrivit pentru a functiona totul corect.

Valvele

Valvele de admisie si de evacuare se deschid in momentul optim pentru a lasa aer-cumbustibil in motor,si pentru a evacua gazele arse.De mentionat ca toate valvele sunt inchise in timpul admisiei si evacuarii,astfel incat camera de combustie (cilindru) este complet izolata.

Piston

Pistonul este o piesa metalica cilindrica,care se misca sus-jos in interiorul cilindrului.

Segmenti motor

Segmentii motorului asigura o etansare intre cilindru si piston.Segmentii au doua roluri principale:

  • Impiedica patrunderea amestecului aer-carburant din cilindru in baia de ulei
  • impiedica patrunderea lubrifiantului din baia de ulei in camera de combustie unde acesta ar arde

Majoritatea masiniilor care consuma uiei il consuma pentru ca motorul il arde,cauza fiind vechimea motorului si al segmentiilor care nu mai etanseaza corect.

Biela

Biela este piesa de legatura dintre piston si arborele cotit

Arborele cotit

Arborele cotit ,numit si arbore motor ,are rolul de a transforma,impreuna cu biela,miscarea de translatie a grupului piston in miscare de rotatie.Arborele cotit transmite aceasta miscare de rotatie(respectiv cuplul motor)prin intermediul organelor de transmisie,la rotile motoare ale automobilului.De asemenea ,pune in miscare diferite mecanisme si agregate ale motorului(mecanismul de distributie,pompa de apa,ventilatorul etc.).

Baia de ulei

In baia de ulei se afla uleiul (lubrifiantul) atat de necesar ungerii pistoanelor motorului,dar nu numai.

In continuare vom vedea ce probleme de functionare pot aparea la motor.

Inapoi<< Continuare>>>

4 comentarii:

Anonim spunea...

Buna, in legatura cu mesajul trimis cu ceva timp in urma.Nu este o propunere rea,de fapt char m-ar interesa o colaborare cu blogul tau.Sa imi scri pe blog ca sa vedem cum ajungem sa colaboram...

Anonim spunea...

Probleme tehnice.
O intrebare daca nu deranjeaza/
Am facut reparatie la un motor de 1,9 litri diesel SDI ( inlocuit segmenti,cuzineti distributie etc.).
Problema era consumul de ulei de aproximativ 1L/1000 de km ,dar......reparatia nu a dat nici un rezultat.
INTREBARE ?????????
Ce altceva ar putea provoca consumul de ulei? SAU am fost furat de cei de la service.
Mentionez ca, cilindrii nu aveau nici un pic de uzura pt. ca i-am vazut eu.
Multumesc anticipat,IULIAN.

Anonim spunea...

Cred ca valvele sunt inchise in timpul compresiei si combustiei. In timpul admisiei este deschisa valva de admisie iar in timpul evacuarii, valva de evacuare.

Anonim spunea...

cum sa fixez distributia la un motor boxer la o alfa romeo 33 1.4 benzina