Cum functioneaza un camion cu motor cu reactie?

Shockwave,un camion cu trei motoare cu reactie si cu distanta intre osii (ampatamentul) de 660 cm, detine recordul Guiness pentru cel mai rapid camion cu motor cu reactie,care a atins 605 km/h .Pe o pista de curse acest Shockwave poate concura chiar si cu un avion care zboara deasupra lui.

Shockwave foloseste trei motoare cu reactie de tipul "Pratt & Whitney J34-48",care de asemenea sunt folosite si in avioanele T2A Buckeye din flota militara a Statelor Unite.Aceste trei motoare sunt aranjate intr-o ordine piramidala,inclinate intr-un unghi de 3 grade,pentru a reusi sa tina acest camion de 3084 kg la sol.



Aceste trei motoare produc in total 36000 de cai putere.Esapamentul motoarelor este "dotat" cu un sitem de efecte speciale,care cu ajutorul motorinei care intra intr-un arzator sub forma de inel,produce flacari si fum,rezultand niste efecte vizuale dosebite.

Partea frontala a camionului este singura parte originala din sistem,care este o cabina Peterbilt din 1985.


Bordul masinii este fabricata manual.Observati vitezometrul folosit si in avioane de deasupra volanului.


Cele doua esapamente cromate verticale sunt modificate,fiind introdus in ele cate un "aprinzator" piezoelectric,care aprinde motorina special disrtibuita in acel loc pentru a produce efecte speciale (flacari si fum) . Consumul acestui camion se ridica la peste 400 de galoane ( 1514 litri ) per mila (1,8 km).


Teava de esapament este dotata cu sisteme de aprindere piezoelectrice.Observati scutul metalic de pe cabina,care impiedica arderea vopselei,din cauza flacarii iesite din esapament.

La Shockwave sunt folosite roti de camion (poze) obisnuite.Insa din fiecare cauciuc se rade 35 de kg de pe suprafata,pentru a reduce greutatea acestora,si pentru a impiedica ruperea lor in timp ce camionul ruleaza cu 600 km/h.Sunt folosite discuri de franare cu diametru mare pentru a putea opri acest monstru.




Shockwave foloseste discuri de franare cu diametrul mare pe toate rotile.Observati esapamentul motorului cu reactie in partea stanga a pozei.


La sfarsitul cursei viteza masinii este redusa cu ajutorul unei parasute folosite si la oprirea avioanelor.




Camionul cu motor cu reactie se "relaxeaza" dupa o cursa de prezentare,la un show aerian.

Intr-un show obisnuit,un avion se apropie de de camion,zburand cu aproximativ 320 km/h.Apoi camionul accelereaza de la 0 la 500 km/h in 11 secunde in incercarea de a ajunge avionul care zboara la altitudine mica,chiar deasupra camionului.


Niciun comentariu: