Statorul are un design al paletelor sale foarte agresiv,astfel incat intoarce aproape complect directia lichidului.Un ambreiaj cu sens unic de rotatie (situat in interiorul statorului) cupleaza statorul de un arbore fix situat in cutia de viteza.Directia de rotire care este permisa de ambreiajul din interiorul statorului este ilustrata in imaginea de mai sus.Din cauza acestei configuratii statorul nu se poate invarti impreuna cu lichidul--se poate invarti doar in directia opusa,fortand lichidul sa isi schimbe directia in momentul in care loveste paletele statorului.
Un lucru interesant se intampla cand masina este in mers.Intr-un anumit punct,cand masina are are in jur de 65 km/h,si cand si pompa si turbina se invartesc la aproape acelasi viteza de rotatie (pompa intotdeauna se invarte putin mai repede).In acest moment,lichidul se intoarce de la turbina,intrand in pompa care deja se invarte in aceeasi directie cu care uleiul a intrat in ea,deci statorul in acest moment nu are nici un rol.
Sa vedem in continuare ce beneficii are convertorul de cuplu si care sunt punctele lui slabe.
5 comentarii:
doar atat??
vreau sa aflu cat mai multe despre transmisiile automate.
super tare!!!si eu vreau sa stiu mai multe,acum cateva zile am cumparat un jaguar s-type cu cutie de viteze automata,e prima masina care o am de genul asta(cutie automata).
mai vreeeeeeeem
Folosirea statorului creste eficienta convertorului de cuplu.Intrebare-cu cit?,exprimat in % sau de cite ori.
Continuarea?
Doresc mai multe informatii despre functionarea cutiilor automate de viteza.Deosebit de interesante articolele prezentate.
Trimiteți un comentariu