Scoala de Hoti

In aceasta sectiune va voi introduce in fascinanta lume a infractoriilor,cu toate technicile si "smecheriile" folosite de ei, si metodele de investigare a politistiilor.Voi scrie despre metodele high-tech de a fura,despre maestrii fraudelor,iselatoriilor,dar si despre gainari si prosti.

Pentru introducere va arat doua videoclipuri cu cele mai simple metode de a deschide o yala.

Prima se numeste "lock-bumping",si este o metoda care deschide 90% din zaruri in mai putin de 10 secunde.

A doua varianta este mai complicata,si necesita concentrare si pricepere,si este o metoda pe care sigur ati vazut-o in filme.





Mai jos vedeti un video despre cum se fabrica o scula pentru deschiderea incuietorilor:


In curand>>>>>>>>

Imbunatatiri Diesel si Biodiesel

In timpul marei crize de petrol din anii 70,producatorii de masini din Europa au inceput sa produca motoare diesel pentru uz comercial,ca si o alternativa pentru benzina.Cei care au cumparat asemenea masini au fost putin dezamagiti--motoarele erau zgomotoase,iar pe masini se depuneau funingine--funingine care sunt responsabili si pentru smogul existent din mariile orase.

Smog in metropola


Insa in ultimii 30-40 de ani s-au facut imbunatatiri semnificative in privinta performantelor si poluarii motoarelor.Sistemele de injectie directa sunt controlate de computere avansate,care monitorizeaza arderea combustibilului,crescand eficienta si reducand poluarea.
Motorina mai bine rafinata (ULSD -ultra low sulfur diesel),care contine mai putin sulf,va reduce emisiile nocive,iar imbunatatirea in continuare a motoarelor pentru a functiona cu acesti combustibili devine un proces simplu.
Alte technologii cum ar fi filtrul de particule si catalizatorul ard funinginele si pot reduce amisiile toxice cu pana la 90%.
De asemenea standardele europene devin tot mai inalte,ceea ce va porta producatorii sa produca masini mai putin poluante--pana in 2009 EU spera sa reduca emisiile de particule pana la 5 mg/km,de la 25mg/km cat era acum cativa ani.

Siur ai auzit de Biodiesel.Este identic cu Motorina? Biodieselul este
o alternativa sau o completare al dieselului,care poate functiona motorul fara nici o modificare sau doar cu putina modificare.
Nu este extras din petrol--biodieselul provine din grasimi vegetale sau animale,care au fost modificate.Biodiesel poate fi folosit individual sau combinat cu motorina.

Pentru mult mai multe detalii cititi si:

Combustibil Diesel

Petrolul,im mod natural se gaseste in pamant.Cand petrolul crud este rafinat la rafinarii,poate fi separat in diferite tipuri de combustibil,printre care benzina,kerosen,si bine'nteles motorina.

Daca ai comparat vreodata motorina cu benzina stii ca exista diferenta intre cele doua.In primul rand mirosul este diferit.Motorina este mai grea si mai uleioasa.De asemenea se evapora mai greu ca si benzina--punctul ei de fierbere este chiar mai mare decat a apei.

O monstra Diesel


Motorina se evapora mai greu fiind ca este mai grea.Contine mai multi atomi de carbon in lanturi mai mari,decat benzina (in mod normal benzina este C9H20,in timp ce motorina este C14H30).
Este navoie de mai putina rafinare pentru a obtine motorina,de aceea mai demult era mai ieftina decat benzina.Dar din 2004 au crescut preturiile,o data cu cresterea cererii pe piata,un factor important fiind si industrializarea si constructiile din China.

Motorina are o densitate de energie mai mare decat benzina.In medie,un galon (3.8 l) de motorina contine aproximativ 155x106 Jouli,in timp ce un galon de benzina contine 132x106 Jouli.
Acest lucru,combinat cu eficienta mare a motoarelor diesel,explica de ce masiniile diesel consuma mult mai putin.
Motorina este folosita la o mare varietate de vehicule si operatiuni.Acesta propulseaza si masiniile de pe autostrada,dar alimenteaza si motorul barciilor,autobuzelor,trenuriilor,utilajelor grele,utilajelor agricole,generatoare,si lista poate continua.

Ganditi-va cat de importanta este motorina economiei--fara eficienta ei inalta,ar avea de suferit toate domeniile,dar mai ales constructiile si industria.Aproximativ 94% din transportul de marfuri--fie pe apa sau uscat--se efectueaza bazandu-se pe diesel.

In privinta mediului si al poluarii Dieselul are pro-uri si contra.Pro-urile:dieselul emite foarte putin monoxid de carbon,hidrocarboni, si bioxid de carbon,care produc incalzirea globala.
Contra--cantitati mari de azot si alte particule nocive sunt eliberate prin arderea diesel,ceea ce cauzeaza ploi de acid,smog,si dauneaza sanatatii.

Pe urmatoarea pagina vom vedea niste imbunatatiri recente in acest domeniu.

Continuare>>>


Injectorul Diesel

Motoarele diesel folosesc injectia directa--motorina este injectata direct in camera de combustie.
Injectorul unui motor diesel este una din cele mai complexe piese al motorului si a fost subiectul multor experimente.
Injectorul trebuie sa reziste temperaturii si presiunii inalte din cilindru,dar in acelasi timp sa furnizeze combustibilul intr-o cantitate si atomizare potrivita.
Distribuirea uniforma a combustibilului in camera de combustie poate fi de asemenea o problema,asa ca unele motoare folosesc valve speciale de inductie,camere de pre-combustie,sau alte dispozitive pentru a distribui aerul in cilindru.



Motoarele diesel contin de obiciei o bujie incandescenta.Cand motorul este rece,procesul de compresie s-ar putea sa nu poata ridica temperatura aerului indeajuns pentru a aprinde motorina.Aceasta bujie este de fapt un fir electric care se incalzeste cand trece curent prin el,care incalzeste camera de combustie cand motorul este rece,pentru a putea avea loc combustia.

Insa in motorul modern totul este controlat de calculator,care colaboreaza cu o multime de senzori,care masoara tot,de la turatia motorului,temperatura motorului,temperatura uleiului,si chiar pozitia pistoanelor.
Bujiile sunt mai rar folosite in motorul modern,mai ales in cele mari.
Calculatorul sesizeaza temperatura ambienta,si intarzie injectia de motorina cu fractiuni de secunda in cazul in care este mai frig afara.Astfel aerul din cilindru este comprimat mai mult,rezultand o temperatura mai mare in cilindru.
Motoarele mai mici care nu au asemenea controale avansate de computer mai folosesc bujia incandescenta pentru a rezolva problema pornirii "la rece".

Cititi mai departe despre combustibilul diesel.

Continuare>>>

Cum Functioneaza Motoarele Diesel

Teoretic,motoarele diesel si cele pe benzina sunt aproape identice.Ambele sunt motoare cu combustie interna,proiectate sa transforme energia chimica din combustibil in energie mecanica.
Aceasta energie mecanica misca pistonul in sus si jos in cilindru.Pistoanele sunt conectate la arborele cotit,si miscarea sus-jos al pistoanelor,numita si miscare lineara,creeaza miscarea rotativa necesara pentru a roti rotiile masinii.
Ambele tipuri de motoare convertesc combustibilul in energie printr-o serie de explozii sau combustii.
Diferenta majora dintre aceste motoare este modul in care se produce combustia.


In motorul pe benzina combustibilul este amestecat cu aer,comprimat de piston,si este aprins de o scanteie generata de bujie.

In motorul diesel in schimb mai intai aerul este comprimat,iar dupa aceea este injectat combustibilul.Din cauza ca aerul se incalzeste cand este comprimat,combustibilul se aprinde.






Motorul diesel foloseste ciclul de patru timpi ,ca si motorul pe benzina.

Cei patru timpi sunt:


  • Admisia:Valva de admisie se deschide,lasand aerul sa intre in cilindru si miscand pistonul in jos

  • Compresia:Pistonul se misca in sus,comprimand aerul

  • Combustia:Cum pistonul ajunge in partea de sus,combustibilul este introdus exact in momentul oportun si aprins,fortand pistonul in jos

  • Evacuarea:Pistonul se misca in sus,fortand gazele care au rezultat din combustie sa iasa prin supapa de avacuare

Tineti minte ca motorul diesel nu aprinde motorina prin scanteie,acesta este aprins de aerul fierbinte rezultat din compresie.De asemenea,combustibilul este injectat direct in camera de combustie(injectie directa).
In continuare voi scrie despre procesul de injectie diesel.

Continuare>>>

Toate Articolele Despre Motoare

Cititi toate articolele despre motoare pe aceasta pagina.

Senzorii Computerului Masinii

Pentru a furniza cantitatea exacta de combustibil,computerul motorului trebuie sa monitorizeze o groaza de senzori.
Va descriu doar cateva:
  • Senzor pentru aerul admis--ii spune computerului cat aer intra in motor
  • Senzor oxigen--Monitorizeaza cantitatea de oxigen din esapament pentru ca computerul sa poata decide cat de bogat sau sarac este amestecul aer-combustibil,pentru a putea face ajustari potrivite
  • Senzor temperatura motor (Atentie:nu termostat)--Permite computerului sa afle cand motorul a atins temperatura optima de functionare
  • Senzorul de tensiune(Voltaj)--Monitorizeaza voltajul din sistem pentru a putea mari turatia motorului in cazul in care voltajul din circuit scade(in cazul in care exista ceva consumator mare de curent)
  • Senzor turatie motor--Monitorizeaza turatia motorului,ceea ce este unul din factorii folositi pentru a calcula combustibilul admis de injectoare.
Pentru mai multe detalii vezi:

Motoare

Transmisia

Franele

Injectorul

Injectorul de combustibil nu este altceva decat o valva controlata electronic.Acesta este alimentat cu combustibil,de pompa de combustibil,si este capabil de a se deschide de mai multe ori pe secunda.



Cand injectorul primeste comanda,un electromagnet deschide valva,permitand combustibilului presurizat sa iasa din injector.Duza injectorului este astfel conceput incat sa atomizeze (imprastie) combustibilul.

Cantitatea de combustibil ce intra in motor este determinata de durata de deschidere a valvei injectorului.Aceasta durata este controlata de computerul masinii.Fişier:Injector, piezoelectric.jpg


Injector pentru injectare directă la Motoare cu Aprindere prin Scanteie

http://z.about.com/d/autorepair/1/0/O/3/-/-/diesel-cutaway-bosch.jpg

http://z.about.com/d/autorepair/1/5/P/3/-/-/fuel-rail-bosch.jpg


http://z.about.com/d/autorepair/1/0/R/3/-/-/injector_plug-bosch.jpg

Pentru a furniza cantitatea exacta de combustibil,computerul este inzestrat cu mai multi senzori.


Sa aruncam o privire asupra lor. Continuare>>>

Pompa de Benzina

Pompele cu tip diafragmă sînt numite si pompe de benzină mecanice.Pompele cu acţionare mecaninică sunt aproape în exclusivitate cu diafragmă (membrană),şi se deosebesc între ele prin construcţia diferitelor elemente .
Primele pompe încludeau în construcţie filtrul de combustibil .În prezent datorită utilizării unor filtre mai eficiente şi a celor filtrare fină a combustibilului nu mai este necesară dotarea pompei cu filtru. Pompele cu membrană cu acţionare mecanică sunt înzestrate cu mecanism pentru acţionarea lor manuală. Se compune din trei corpuri şi un un capac,fiind aspiro respingătoare .

  • 1.corpul inferior :care fixează pompa pe bloc motor şi cuprinde pârghia de acţionare,şi părghia de manuală.

  • 2.corpul mijlociu :cuprinde două supapae de trecere şi ştuţul de refulare către carburatoare.Între două corpuri de pompe este fixată memebrana a pompei .

  • 3.un şurub central ansamblează capacul şi corpul superior .Între corpul superior şi cel mijlociu se află o garnitură de etanşare ,iar între capac şi corpul superior o garnitură de etanşare şi sită filtrantă pentru filtrarea fină a combustibilului.pe corpul superior se află ştuţul de intrare a benzinei în pompă.

Pompa electrică

Pompele de benzină electrice sunt destinate pentru amplasarea automobile care au motoare cu cilindre mică şi foarte mică.

Principiul de funcţionare ,cu excepţia acţionării membranei , se deosebeşte foarte puţin de pompa cu membrană cu acţionare mecanică.Cursa de aspiraţie a benzinei are loc la deplasarea membranei în jos şi se realizeaza cu ajutorul unei disc de oţel ,atras de un electromagnet alimentat ,în această fază cu curent electric.

Cursa de refulare a benzinei în camera de nivel constant are loc la deplasarea membranei în sus sub acţiunea uni arc,după ce în prelabil electromagnetul nu mai este alimentat electric

Alimentare cu curent şi întreruperea alimentării electrice a electreomagnetului se realizează prin intermediul unui contact acţionat de către o tijă.

Pentru mai multe detalii vedeti si:

Motoare

Transmisia

Franele

Alimentarea cu Combustibil

Cand vine vorba de intretinerea masinii,primul lucru de care iti faci griji este cantitatea de combustibil pe care il ai in rezervor.Dar cum ajunge combustibilul din rezervor in cilindrii masinii?

Sistemul de alimentare cu combustibil al masinii extrage combustibilul din rezervorul masinii,il amesteca cu aer,si astfel il introduce in cilindrii motorului.Acest procedeu se face de obiciei in trei feluri : prin carburatie,injectie normala,si injectie directa.


  • Prin carburatie,un dispozitiv numit carburator adauga o anumita cantitate de benzina aerului care intra in motor
  • Prin injectie,cantitatea potrivita de combustibil este injectata separat in fiecare cilindru,fie deasupra valvei de admisie(injectie normala),fie direct in camera de combustie(injectie directa)




Pentru mult mai multe informatii cititi:




Pompa de ulei : Animatie


Pentru mult mai multe informatii Cititi:

Motor Ardere Interna : Animatie 2


Pentru mult mai multe informatii Cititi articolele:

Motor Combustie Interna : Animatie




Animatie motor cu patru cilindrii
Animatia unui motor pe benzina







Animatia unui motor Diesel,observati in dreapta motorului este afisata presiunea si temperatura din interiorul cilindrului.Combustia are loc cand ambele valori sunt la limita maxima.


Pentru mai multe detalii Cititi articolele:

Sistemul de Ungere Motor

Sistemul de ungere face posibila ungerea fiecarei piese in miscare al motorului,pentru a functiona cu usurinta.Cele mai importante piese care au nevoie de ulei sunt pistoanele(pentru a aluneca cu usurinta in cilindrii) si cuzinetii care asigura rotirea arborelui cotit si al axului cu came.
In cele mai multe masini uleiul este extras din baia de ulei cu ajutorul pompei de ulei.Apoi uleiul trece prin filtrul de ulei,apoi este imprastiat cu mare presiune pe peretii cilindriilor si pe cuzineti.In final uleiul curge inapoi in baia de ulei,iar ciclul se repeta.

Sistemul de Racire,Admisia,si Sistemul de Pornire

Sistemul de Racire
Sistemul de racire la cele mai multe motoare se compune din radiator si pompa de apa.Apa circula printre pasaje in jurul cilindriilor iar apoi trece prin radiator pentru a se raci.In cateva masini (vw beetle,trabant)si in cateva motociclete sau masini de tuns iarba,motorul este racit cu aer.[Iti poti da seama care motor este cu racire pe aer dupa aripioarele mici de pe motor(radiatoare) menite sa disipe caldura acestuia].Motoarele racite cu aer sunt mai usoare,dar functioneaza la o temperatura mai mare,astfel avand o viata mai scurta,si performante mai scazute.


Sistemul de racire al motorului. Aynstein.blogspot.com

Admisia Aerului

De ce este importanta admisia aerului?Multe masini au alimentarea cu aer in modul cel mai simplu,aerul este aspirat de pistoane printr-un filtru de aer direct in cilindrii.Dar masiniile de inalta performanta folosesc turbo sau un compresor,ceea ce inseamna ca aerul este mai intai comprimat si dupa aceea introdus in cilindrii(deci se poate alimenta motorul cu o cantitate mai mare de amestec Aer-Carburant),pentru a-i mari performantele.Turbo este o mica turbina,o parte fiind actionata de gazele de esapament,iar cealalta parte care comprima aerul este pe circuitul de admisie,comprimand aerul care merge spre motor.Compresorul in schimb nu mai este antrenat de catre gazele de esapament ci este atasat de motor,cuplajul fiind unul direct.



Turbo poate mari performanta motorului presurizand aerul care intra in motor. Aynstein.blogspot.com

Sitemul de Pornire

Piesa principala din sistemul de pornire este electromotorul,sau motorul de pornire,si bendixul atasat de acesta.

Ce se intampla cand intorci cheia din contact si pornesti motorul?In acest moment electromotul invarte motorul de cateva ori pentru ca procesul de combustie sa poata incepe.este nevoie de un electromotor puternic pentru a invarti un motor rece.

Electromotorul trebuie sa "invinga" mai multe lucruri:

  • Toata frictiunea interioara cauzata de segmentii pistonului
  • Presiunea compresiei fiecarui cilindru din ciclul compresiei
  • Energia necesara deschiderii valvelor de admisie si evacuare
  • Toate "lucruriile" atasate direct de motor,cum ar fi pompa dee apa,pompa de ulei,alternatorul,etc.

Pentru a genera o asemenea forta de rotire,electromotorul are nevoie de sute de amperi.Releul electromotorului este o simpla bobina,acesta cupland electromotorul de baterie in momentul in care primeste comanda de la cheia de contact(este nevoie de asa ceva pentru ca contactul cheii nu poate face fata unui amperaj atat de mare cat consuma electromotorul).

Inapoi<< Continuare>>>



Sistemul de Valve si de Aprindere

Sistemul de valve se compune din valve,si mecanismul care le deschide si le inchide.Acest mecanism se numeste Axul cu came,care misca valvele in sus si in jos,prin intermediul unor lobi(came),cum se vede si in animatia de mai jos.


Axul cu came deschide si inchide valvele motorului. Aynstein.blogspot.com
Axul cu came




Cele mai multe motoare moderne folosesc axul cu came deasupra cilindriilor,acesta comandand valvele direct,fara tija.In motoare mai vechi se axul cu came se mai amplasa in partea de mai jos al motorului,comanda valvelor facandu-se prin intermediul unor tije(sau biele).Acel sistem are mai multe elemente in miscare,si cauzeaza intarziere intre comanda impusa de axul cu came si valve.
Un lant sau curea de distributie conecteaza axul cu came de arborele cotit pentru ca miscarea valvelor sa fie in sincron cu miscarea pistoanelor.axul cu came este cuplat astfel incat sa faca o rotatie complecta in timp ce arborele cotit face doua.
Multe motoare de performanta au patru valve /cilindru,(in loc de doua),doua pentru admisie si doua pentru evacuare,aceasta configuratie necesitand doua axuri cu came.
Sistemul de Aprindere produce tensiune inalta,pe care o transmite bujiilor prin intermediul unor cabluri electrice.Incarcatura elecrtica mai intai ajunge la un distribuitor,pe care il poti recunoaste usor sub capota unui automobil.Distribuitorul are cinci fire,unul in mijloc,prin care intra incarcatura,iar patru,sase,sau opt(depinde de numarul cilindriilor) in marginea lui.
Aceste fire trimit incarcatura la fiecare bujie.Motorul este sincronizat astfel incat doar un cilindru sa primeasca scantei o data(deci fiecare cilindru primeste scanteie separat).Astfel motorul functioneaza pe cat de lin posibil.





Sistemul de aprindere


Mai departe vom vedea cum porneste,se raceste,si cum respira motorul.



Probleme la Motor

Vrei sa pornesti intr-o dimineata masina,si ai probleme.Motorul se invarte dar nu porneste....Ce poate fi?
Acum stii cum functioneaza motorul,deci poti intelege problemele care pot aparea la motor.
sunt trei lucruri de baza care pot da gres:amestec nepotrivit de carburant-aer,lipsa de compresie,lipsa de scantei.In afara de astea mii de probleme minore pot aparea din cauza carora sa nu functioneze motorul,dar astea trei sunt cele mai mari.
privind un motor simplu sa vedem cum afecteaza aceste probleme motorul:

Amestec aer carburant prost-poate aparea din mai multe cauze:

  • Nu mai ai combustibil,deci motorul nu are ce sa arda.
  • E infundat sistemul de admisie al aerului.Ai combustibil,dar nu ai suficient aer pentru a-l arde
  • Sistemul de alimentare combustibil furnizeaza prea mult sau prea putin combustibil,deci amestecul combustibil-aer nu este corect
  • Prezenta impuritatiilor in combustibil,de exemplu apa

Lipsa Compresiei-daca amestecul aer-carburant nu poate fi comprimat destul,procesul de combustie nu va functiona cum ar trebui.Lipsa compresiei poate sa apara din urmatoarele cauze:

  • Segmentii pistonului sunt uzati(permitand amestecului carburant-aer sa iasa in afara camerei de combustie in momentul combustiei)
  • Valvele de admisie sau evacuare nu etanseaza perfect,permitand amestecului aer-carburant sa iasa din camera de combustie in momentul combustiei
  • Este o gaura in cilindru(de obiciei in garnitura dintre capul cilindrului si cilindru)

Lipsa scanteielor-scanteia poate sa nu se produca din mai multe motive:

  • Daca bujia sau cablul electric care duce spre ea este uzat(a),scanteia nu se va produce sau va fi prea slaba
  • Daca cablul electric este taiat sau lipseste,ori sistemul care trimite scanteia la bujie nu functioneaza bine,scanteia nu se va produce.
  • Daca scanteia se produce fie prea repede fie prea tarziu,combustibilul nu se va aprinde in momentul oportun,ceea ce poate cauza multe probleme.

Mai sunt multe alte chestii ce pot functiona gresit.De exemplu:

  • Dcaca bateria e moarta,nu poti invarti motorul pentru a-l porni
  • Daca cuzinetii care permit arborelui cotit sa se invarta sunt uzati,acesta nu se va invarti
  • Daca valvele nu se deschid/inchid la momentul oportun,sau chiar deloc,aerul nu poate patrunde in camera de combustie,si gazele nu pot fi evacuate,deci motorul nu poate functiona
  • Daca cineva iti infinge un cartof,de exemplu,in esapament,gazele nu pot fi evacuate,si motorul se va opri
  • Daca se termina uleiul din baia de ulei,pistoanele nu au ungere buna,si motorul se va bloca
Cum ati vazut motorul are o groaza de sisteme care il ajuta sa isi faca treaba.Vom vedea in continuare si alte sisteme mai in detaliu.


Inapoi<< Continuare>>>



Piesele Principale din Motor

Miezul motorului este cilindrul,cu pistonul in el miscandu-se sus-jos.Acesta este un motor cu un cilindru(m-am exprimat referitor la cilindru la modul singular).Cele mai multe masini de tuns iarba au un asemenea motor,dar aproape toate masiniile au mai multi cilindrii (patru,sase,opt cilindrii sunt ceimai folositi).Intr-un motor cu mai multi cilindrii acestia pot fi asezati in urmatoarele feluri:in linie,in V,sau boxer,cum sunt aratate in animatiile de mai jos.


Motor in Linie

Motor in Linie

Motor in V

Motor in V



Motor Boxer

Motor boxer

Fiecare configuratie are avantaje si dezavantaje,in privinta functionarii, a costului de productie,si a formei.Aceste avantaje si dezavantaje le fac potrivite pentru anumite vehicule.

Sa aruncam o privire asupra componentelor principale mai detaliat.

Bujia

Bujia furnizeaza scanteia care aprinde amestecul aer-carburant pentru a putea avea loc combustia.Scanteia trebuie sa se produca exact in momentul potrivit pentru a functiona totul corect.

Valvele

Valvele de admisie si de evacuare se deschid in momentul optim pentru a lasa aer-cumbustibil in motor,si pentru a evacua gazele arse.De mentionat ca toate valvele sunt inchise in timpul admisiei si evacuarii,astfel incat camera de combustie (cilindru) este complet izolata.

Piston

Pistonul este o piesa metalica cilindrica,care se misca sus-jos in interiorul cilindrului.

Segmenti motor

Segmentii motorului asigura o etansare intre cilindru si piston.Segmentii au doua roluri principale:

  • Impiedica patrunderea amestecului aer-carburant din cilindru in baia de ulei
  • impiedica patrunderea lubrifiantului din baia de ulei in camera de combustie unde acesta ar arde

Majoritatea masiniilor care consuma uiei il consuma pentru ca motorul il arde,cauza fiind vechimea motorului si al segmentiilor care nu mai etanseaza corect.

Biela

Biela este piesa de legatura dintre piston si arborele cotit

Arborele cotit

Arborele cotit ,numit si arbore motor ,are rolul de a transforma,impreuna cu biela,miscarea de translatie a grupului piston in miscare de rotatie.Arborele cotit transmite aceasta miscare de rotatie(respectiv cuplul motor)prin intermediul organelor de transmisie,la rotile motoare ale automobilului.De asemenea ,pune in miscare diferite mecanisme si agregate ale motorului(mecanismul de distributie,pompa de apa,ventilatorul etc.).

Baia de ulei

In baia de ulei se afla uleiul (lubrifiantul) atat de necesar ungerii pistoanelor motorului,dar nu numai.

In continuare vom vedea ce probleme de functionare pot aparea la motor.

Inapoi<< Continuare>>>

Combustia Interna

Tunul cu cartofi foloseste principiile motorului cu combustie interna:daca pui foarte putin combustibil cu densitate de energie mare (de exemplu benzina) intr-un spatiu mic si il aprinzi,se elibereaza o cantitate imensa de energie de la gazele care isi maresc volumul.poti folosi aceasta energie pentru a propulsa catoful pe o distanta de 150 m.De asemenea se poate folosi pentru aplicatii mult mai interesante.De exemplu poti crea cicluri care iti permit sa provoci explozii ca si cel descris,de cateva sute de ori pe minut,si poti folosi aceea energie intr-un mod util.De exemplu propulsarea masinii tale.



Aproape toate masiniile din prezent folosesc ciclul de 4-timpi pentru a transforma combustibilul in energie motrica.Termenul de 4-timpi mai este cunoscut sub denumirea de ciclul Otto,in onoarea lui Nikolaus Otto,care l-a inventat in 1867.

Cele patru cicluri sunt animate mai sus si acestea sunt:

  • 1.Admisia
  • 2.Compresia
  • 3.Combustia
  • 4.Evacuarea

In animatia de mai sus cartoful din tunul cu cartofi este inlocuit de pistonul motorului.Pistonul este conectat de arborele cotit,acesta avand efectul de a "reseta tunul".

Iata ce se intampla in motor in timpul cicluriilor:

  1. Miscarea pistonului incepe din partea de sus a cilindrului ,valvele de admisie se deschid,pistonul se misca in jos pentru a permite cilindrului sa se umple cu combustibil si aer.Acesta este admisia.
  2. Apoi pistonul se misca inspre partea de sus,comprimand amestecul de aer si combustibil.Compresia face ca explozia sa fie mult mai puternica.
  3. Cand pistonul ajunge din nou in partea de sus,bujia emite o scanteie,aprinzand benzina.Aceasta explodeaza,actionand pistonul in jos.Aceasta este combustia.
  4. De indata ce pistonul ajunge in partea de jos terminand ciclul de combustie,valvele de evacuare se deschid,permitand gazelor arse sa iasa din cilindru,inspre esapament.Aceasta este evacuarea.

Acum,motorul este pregatit pentru urmatorul ciclu.De retinut ca miscarea care rezulta din miscarea pistonului motorului este rotativa,iar cea al tunului cu cartofi este liniara.In motor miscarea liniara al pistonului este transformata in miscare rotativa de arborele cotit.Miscarea rotativa este utila in acest caz deoarece de asemenea vrem ca rotiile masinii sa se roteasca.

In continuare sa vedem toate piesele care lucreaza impreuna pentru a face motorul sa mearga,incepand cu cilindrul.

Inapoi<< Continuare>>>

Cum Functioneaza Motoarele

Ti-ai deschis vreodata capota masinii,intrebandu-te ce se petrece acolo?Motorul unei masini poate arata ca un mecanism foarte ciudat pentru necunoscatori,cu on incalcitura de cabluri,conducte si metal.

Motor Jeep Grand Cherokee Aynstein.blogspot.com.



S-ar putea sa vrei sa stii ce se intampla sub capota doar din simpla curiozitate.Sau poate cumperi o masina si vrei sa stii ce inseamna "3.0 litrii V-6",sau "doua axuri cu came",sau "Tdi",si lista poate continua.Ce inseamna toate astea?

In acest articol voi scrie despre principiile fundamentale ale functionarii motorului,si voi intra in detalii despre cum sunt potrivite toate piesele,si cum functioneaza acestea, despre ce poti face pentru a avea performante mai mari ale motorului,si despre cum poti economisi combustibil.

Scopul motorului unei masini este de a transforma combustibilul in energie de miscare,pentru a putea propulsa masina.Deocamdata cel mai simplu mod de a face acest lucru este arderea combustibilului in motor.De acea motorul masinii este numit "motor cu combustie interna"--arderea are loc in interiorul motorului.

Doua lucruri de retinut:

  • Exista diferite tipuri de motoare cu ardere interna.Motoarele Diesel sunt o forma si motoarele "Turbina cu Gaz" sunt o alta forma.Vezi de asemenea articole despre motoare HEMI,motoare wankel(sau rotative),si motoarele in doi timpi.Fiecare isi are avantajele si dezavantajele sale.
  • Exista si motoare cu combustie externa.Cel mai bun exemplu sunt motoarele cu aburi din locomotivele si vapoarele vechi.Combustibilul (carbunele,lemnul,ulei,etc.) arde in afara motorului pentru a produce aburi,iar aburii creeaza forta motrica in interiorul motorului.Combustia interna este mult mai eficienta decat cea externa,plus motorul cu combustie interna e mult mai mic decat un motor cu combustie externa echivalent la putere.De aceea nu vedem masini in zilele noastre echipate cu motoare cu aburi.

Sa vedem in continuare procesul de ardere interna mai detaliat,cum functioneaza,cu animatii,si poze.



Inapoi<< Continuare>>


Modele de Masini

Back<<

___________________________________

Masini Clasice

citeste>>




Masini Concept

citeste>>



Masini Exotice

citeste>>



Masini Hibride

citeste>>



Masini de Lux

citeste>>



Masini Moderne

citeste>>



Muscle Cars

citeste>>



Masini de Curse

citeste>>




Masini Sport

citeste>>




Masini Neobisnuite

citeste>>

Cum Functioneaza...

Inapoi<<

Automobilul este unul din cele mai fascinante dispozitive pe care le poate avea cineva.De asemenea ele sunt tot mai raspandite,deja majoritatea oameniilor isi permite sa isi cumpere masina,unii chiar mai multe.
Automobilul contine duzine de technologii--totul,incepand de la motor si pana la roti,este propriul sau univers al proiectarii si ingineriei.Mai jos sunt cele mai interesante articole despre masini si functionarea lor,daca sunteti pasionati,sau chiar daca nu merita sa aruncati o privire.

Motoare

Transmisia

Franele

Poti Fi Lovit de Fulger in Casa?


Foarte multe persoane sunt lovite de fulger anual,10% din acestia decedand.Fulgerul este o forta foarte periculoasa,care,da, poate chiar sa ajunga la tine in casa,prin intermediul firelor de telefon sau alte cabluri electrice.

Daca fulgerul loveste linia telefonica din exterior,energia va ajunge la fiecare telefon din linie--si foarte probabil la tine,daca tii telefonul in mana.Asadar daca esti in casa in timpul unei furtuni,stai departe de telefon.Daca vrei sa suni pe cineva foloseste mobilul--astfel nu esti in nici un contact cu vreun fir care ar putea transmite fulgerul la tine.

De asemenea stai deoparte de conductelede apa si gaz,care chiar daca au "impamantare" reprezinta un potential risc.
Inainte de furtuna ar mai fi indicat sa opresti si aparatele electronice cum ar fi televizorul,calculatorul,sau aerul conditionat.

Romania va depasi Italia pe plan economic

Italia ar putea fi depăşită din punct de vedere economic de România în 2020, în cazul în care actualul ritm de creştere a economiei italiene, apreciat de Fondul Monetar Internaţional la doar 0,3 la sută pentru următorii doi ani, rămâne neschimbat, relatează The Economist în ediţia electronică.


Cu o săptămână înainte de alegerile legislative din Italia, Fondul Monetar Internaţional (FMI) a redus previziunile privind creşterea economiei italiene la doar 0,3 la sută pentru anii 2008 şi 2009. O astfel de previziune economică transformă Italia într-una din ţările cu cea mai lentă dezvoltare economică din Europa şi din statele G8.

În zona euro, Italia se confruntă cu un risc sporit de a intra în recesiune economică în următoarele 12 luni. La mijlocul anilor '90, PIB pe cap de locuitor al Italiei era cu 20 la sută mai mare decât media înregistrată în prezent în rândul celor 27 de state comunitare, clasându-se pe locul doi după Germania. În prezent, PIB-ul italian a scăzut pentru prima dată sub media euroepană.

În 2006, Spania a depăşit Italia în privinţa PIB-ului iar în 2009 ar putea fi depăşită de Grecia. Fracesco Grillo, profesor la London School of Economics, susţine că, dacă actualul ritm al creşterii economice rămâne neschimbat, PIB-ul României îl va depăşi pe cel al Italiei în 2020.
Serviciile în sunt subdezvoltate în Italia, ţară care a căzut, de asemenea, de pe prima poziţie în clasamentul celor mai populare destinaţii turistice din lume, pe cea de-a cincea.

Sunt foarte curios ce va fi,dar tare as vrea sa vad italienii venind sa le dam de lucru.Atunci i-am discrimina si noi:du-te acasa tiganule de italian,in tara ta jegoasa!(nu am vrut sa jignesc nici o etnietate)

Auto

_________________________________________________


Cum Functioneaza Masiniile Aynstein.blogspot.com
.......................................................Citeste mai mult >>
Cum Functioneaza...
_________________________________________________


Modele de Masini  Aynstein.blogspot.com
.......................................................Citeste mai mult >>
Modele
_________________________________________________

Telecinemateca

Va mai amintiti de acele vremuri?
Cu siguranta multi dintre voi da.
E interesant acest generic,te face sa te simti "cumva".


HOLOCAUST - Un Articol Socant

Desi studiez limba germana,recunosc ca dupa ce am vazut acest Video,timp de cateva zile am ajuns sa urasc natia aceea de nemti,chiar daca majoritatea nu sunt vinovati.Inca nu pot sa cred de ce a fost capabil sistemul nazist,cand vad acei oameni nevinovati condamnati la suferinta si moarte.Milioane de oameni au avut aceasta soarta.

Va avertizez ca nu este recomandat sa vizionati acest video seara tarziu,sau daca sunteti "slabi de inger".
Oricum folositi si castiile sau boxele pentru un efect maxim!
Si lasati video sa mearga de la inceput pana la capat.





Nazistii au ucis circa 6 milioane de evrei din cei 9 milioane care au trait in germania si pe teritoriile ocupate de nemti.De asemenea au ucis aproximativ 5 milioane de Tigani si Slavi,care ca si evreii erau nedoriti.hitler a vrut sa "extirpeze" orice influenta a evreiilor asupra natiei germane;problema atingerii acestui tel era numita "Questiunea Evreieasca"

La o conferinta din orasul Wannsee din 1942,liderii Nazisti au gasit solutia pentru "Questiunea Evreieasca"-exterminarea Evreiilor.Nazistii au inceput sa construieasca lagare de concentrare speciale,numite lagare de exterminare,echipate cu camere de gazare si crematorii,care erau capabile sa omoare mii de evrei in fiecare zi.
Nazistii au deportat evreii in ghetto-uri din europa de est,de unde erau trimisi in lagarele de concentrare.Cei mai multi erau ucisi imediat,in timp ce altii erau pusi sa munceasca ca niste sclavi pana la moarte.
Cativa evrei au rezistat.Cativa au evadat.Dar pentru cei mai multi evrei,singura scapare ar fi fost infrangerea sistemului nazist,care nu a avut loc pana in primavara anului 1945.

Alte Beneficii Ale Animalelor Asupra Sanatatii Omului

Sunt foarte multe intamplari despre abilitatiile de vindecare ale animalelor de companie.
De exemplu un copil care nu a vorbit 6 ani a inceput sa vorbeasca dupa ce un caine de "terapie" a vizitat scoala unde umbla copilul.[CBS News (in engleza,foarte interesant)]
Sunt organizatii precum Delta Society,care antreneaza caini pentru a ajuta oameni cu dezabilitati sa efectueze diferite sarcini.



Efectele psihologice ale animalelor pot afecta viata unei persoane in sensul pozitiv.Acest lucru pare a fi adevarat mai ales la copii care au avut parte de deces in familie.Anumite studii au relevat faptul ca copii care au un caine trec mai usor peste asemenea situatii serioase[Howie (in engleza).
Cercetatorii cred ca acest lucru are de-a face cu faptul ca animalele ofera iubire,si faptul ca procedura de a avea grija de animal este un lucru pozitiv pentru copil.
Insa copii nu sunt singurii care beneficieaza de aceste lucruri din partea lor in momente grele,Apropiatii unor bolnavi de cancer au sustinut ca animalele de casa i-au ajutat sa treaca mai usor peste probleme.



Reabilitarea Prizonieriilor si Cainii
Multe programe de reabilitare din SUA permit prizonieriilor sa antreneze caini care sa ajute persoane cu handicap.Acest lucru nu ajuta doar organizatiile de a avea mai multi caini antrenati,dar ii ajuta si pe prizonieri la reabilitare,acestia facand un lucru pozitiv[sursa:Price(in engleza)].

Beneficiile de sanatate ale cainiilor merg mai departe de factorii psihologici.Cainii pot fii utili in "campul" medicinei pentru a detecta si chiar pentru a prezice probleme medicale.Intr-un studiu,caini antrenati au fost capabili sa identifice pacienti care aveau cancer la vezica urinara,mdoar mirosandu-le urina.[sursa: Willis].Desi nu aveau precizie de 100 %,acestia au identificat persoanele in cele mai multe cazuri.

Ceea ce este si mai uimitor,unii caini pot prezice cand proprietarul lor urmeaza sa aiba o criza epileptica.Antrenorii pot antrena cainii sa ajute persoana in diferite feluri,in timpul unei crize.Unii caini chiar isi dezvolta abilitati misterioase de a avertiza proprieterul inainte sa sufere o asemenea criza [sursa:CBS News].grupul care antreneza acesti caini,Canine Assistants,sustine ca cei mai multi caini isi dezvolta aceste calitati in aproximativ un an din momentul in care sunt cu stapanii lor.

Cercetatorii inca nu au gasit explicatii referitor la abilitatea cainiilor de a face astfel de lucruri incredibile.

Mai vezi si Te ajuta animalele de companie sa traiesti mai mult?

Te Ajuta Animalele de Companie sa Traiesti Mai Mult?

Oamenii isi iubesc animalele de companie.In mai mult de 60% din casele americane sunt animale de companie,si acesti oameni cheltuiesc mai mult de 41 de miliarde de dolari anual pentru animalele lor.Asta pare a fi o suma imensa.Dar avand in vedere faptul ca detinand un animal de companie ar putea adauga cativa ani in plus vietii tale,pare a fi o investitie inteleapta.




Posedand un animal de companie poti avea multe beneficii de sanatate

.

Potrivit unui studiu,care a urmarit mai mult de 4000 de proprietari de pisici timp de 10 ani,a avea o pisica poate reduce dramatic sansa de a muri de boli de inima [sursa: Mundell (in engleza)].Adica cei care au avut o pisici,aveau 30% mai putine sanse de a avea atac de cord.

Desi acel studiu nu a relevat acelasi lucru despre caini ,ei sustin ca studii similare insa facute in privinta cainiilor ar avea rezultate identice.

Studiul demonstreaza inca o data adevarul despre faptul ca animalele au beneficii importante asupra sanatatii oameniilor.Inca un exemplu:Medicii au gasit motive sa creada ca avand un caine,ajuta la scaderea presiunii arteriale si al colesterolului.Alte cercetari arata ca animalele de companie ne ajuta sa fim mai bine dispusi,si mai ales ne ajuta sa facem mai bine fata stresului,care poate sursa multori boli si problemelor medicale.

Si sa nu uitam beneficiul lor fata de cei in varsta.De exeplu un studiu a supravegheat activitatea cerebrala a celor in varsta in timp ce s-au plimbat sau au interactionat cu animalele lor.Ceea ce a reiesit din studiu:aceasta activitate cu animalul lor a stimulat sistemul nervos parasimpatic,ceea ce e bine pentru ca sistemul nervos parasimpatic ajuta la relaxarea organismului si incetinirea ritmului cardiac.

Deci in orice caz,animalele de companie cu siguranta au efect benefic asupra stapaniilor.


Continuare>>


Casa Inteligenta

Cateodata,in timp ce nu esti acasa acasa,nelinistea iti deranjeaza mintea.Ai oprit aragazul?Ai pornit alarma?Copii isi fac temele sau se uita la televizor?

Cu o locuinta inteligenta,ai putea elimina aceste intrebari,cu o simpla navigare pe net.Cand esti acasa,casa are grija sa-ti redea muzica ta favorita ori de cate ori intrii,sau sa stinga automat lumina cuand te uiti la un film.E magie?Nu ,e casa automatizata.Casele inteligente conecteaza toate dispozitivele electronice una cu alta pentru a putea comunica intre ele,si cu tine.



................................
.................................Telecomanda Casei Inteligente
.
.
Orice obiect din casa ta care foloseste electricitate poate fi instalata in reteaua casei inteligente.Fie ca dai comanda prin voce,prin telecomanda,sau prin calcultor,casa reactioneaza.
Cele mai multe aplicatii sunt in legatura cu iluminatul,securitatea,divertisment,si reglarea temperaturii.
Ideea casei inteligente va duce cu gandul la casa personajelor Jetson,sau poate casa lui Bill Gates,care a cheltuit peste 100 milioane de dolari,pentru constructia casei sale inteligente.Candva accesibila doar celor bogati,casele inteligente si automatizariile caminului devin tot mai raspandite.


In Casa lui Bill Gates
Casa presedintelui Microsoft Bill Gates langa Seattle,Wash.,s-ar putea sa fie cea mai faimoasa casa inteligenta existenta.De fiecare membru din interiorul casei este atasat un microchip.In functie de cum intra si iasa dintr-o camera,luminiile se aprind si se sting.Melodia favorita a fiecarei persoane ii urmareste prin casa.Cipul inregistreaza si invata tot ceea ce faci,si face ajustari astfel incat sa iti fie pe plac.
Cand doua persoane intra intr-o camera,sistemul incearca sa gaseasca ceva ce le place amandouara.



1901 Mercedes 35 HP

Multi oameni de profil istoric nu sunt de acord,dar dupa opinia celor mai multi produsele lui Gottlieb Daimler si Karl Benz,lucrand separat in germania in timpul anului 1886,au fost primele automobile.Istoria automobilelor nu a inceput cu Mercedesul din 1901-Mercedes 35 HP-pentru ca masini care se autopropulsau sunt stiute inca din 1775.Dar pana in mijlocul aniilor 1880 toate erau mari,grele si ineficiente,bazandu-se pe sistemul cu aburi,intr-o forma sau alta.



Mercedes Simplex 1902.Motor 4 in linie, 6 L, 35 CP,

fara pereche la aceea vreme.Cutie cu 4 trepte.


Technologia care a permis "carutelor fara cal" sa intre in era moderna a fost folosirea petrolului,in motoare usoare,eficiente--si chiar asta au realizat Benz si Daimler--separat unul de altul.


Chiar daca locuiau la o distanta de 110 km ei nu se cunosteau,si marea companie cu numele celor doi s-a infiintat doar in anul 1924.Daimler nici macar nu a mai trait sa vada numele de "Mercedes" pe masina lui.Primul Mercedes,grozavul 35 HP 1901, a fost conceput de distribuitorul lui Daimler din Nice(oras),formidabilul Emil-Jellinek:vice-consulul Austro-Ungariei din oras,vanzator,si cateodata pilot de curse al masiniilor Daimler,descendent al Imperiului Hapsburg.Scriitorul David Scott-Monchrieff l-a descris pe Jellinek ca fiind "o persoana scunda,deosebita,--in materie de masini--orice avea,el vroia ceva mai bun si mai mare".

Jellinek vroia in special masini usoare,ceea ce era neobisnuit la aceea vreme.Wilhelm Mayback si talentatul fiu al lui Daimler,Paul,au lucrat pe un Daimler pentru a-i indeplini caerintele lui Jellinek.El i-a incurajat,promitand ca va cumpara 36 exemplare.Dar lucruriile nu au mers conform planului.Daimler nu a putut finaliza decat 6 masini pana in luna Ianuarie 1901,iar Grand-Prix-ul din Pau se desfasura in Februarie,ceea ce era debutul Mertanului in curse.

Cursa s-a dovedit a fi un esec.Motorul si cutia de viteze aveau probleme,si Mercedesul s-a retras doar dupa cateva 100 de metrii.

Dar lucruriile mergeau altfel in Nice,unde Mercedesul pilotului de testare al fabricii,Wilhelm Werner,dominau evenimentele.Mercedesul de 35 cp era cel mai rapid,atat la sprint,cat si la urcarea in rampa(pe deal),de asemenea a castigat cursa de drum de 393 km Nice-Aix-Senas-Nice.

In zilele noastre,35 de cai putere dintr-un motor de 6 l,intr-o masina de 1000 kg suna ciudat,dar la standardele anului 1901 era ceva senzational.Motorul in linie cu patru cilindrii,cu valvele de admisie operate de axul cu came,era destul de avansat la aceea vreme,oferind masinii un raport putere-greutate mult mai bun decat aveau celelalte masini.

De asemenea Mercedesul avea stabilitate mai mare.Secretul era in statura sa inghemuita,cu o garda de sol mai joasa.Modelele precedente Daimler Jellinek erau de 2 ori mai grele,si erau mai inalte.Din cauza acestei instabilitati a rezultat moartea unui pilot in cursa" La Turbie Hillclimb" din 1899.

Motoare

Transmisia

Franele